Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.
Začněme tím nejpodstatnějším hned zkraje. Tipnete si, co znamená zkratka RWS? Pokud jste hádali „Rear Wheel Steering”, tedy „Zatáčení zadních kol”, kterým se snaží ohromit zákazníky třeba Porsche, tak jste vedle. Je to „Rear Wheel Series”, tedy něco jako „Série se zadním pohonem”. Tahle R8 je skutečně zadokolka, jako vůbec první v historii.
Skoro bychom ji označili za stroj pro puristy; skoro to jen proto, že do ní nedostanete manuální převodovku, pořád se musíte spokojit s dvouspojkou a pouze dvěma pedály na podlaze. Absence pohonu předních kol ale znamená ušetřených 50 kilogramů, což posouvá ručičku vah těsně pod 1,6 tuny na 1 590 kg.
„Jakožto limitovaný speciální model pro zákazníky, kteří ocení skutečné řidičské zážitky, je R8 V10 RWS naprosto exkluzivní nabídkou. S desetiválcem uprostřed a zadním náhonem úspěšně přenáší ideu naší závodní R8 LMS na veřejné silnice,” nešetří chválou Stephan Winkelmann, stále ještě generální ředitel Audi Sport GmbH.
Desetiválec v útrobách zůstává beze změny, což znamená 540 koní a 540 Nm. Zmenšily se jistě i ztráty v přenosovém ústrojí, byť o tom Audi nehovoří. Co říká, je, že zrychlení na stovku je sice oproti quattru horší o 0,2 s (pochopitelně), maximálka se ale o 1 km/h oproti čtyřkolce zvýšila. To znamená 3,7 s na stovku a nejvyšší rychlost 320 km/h. Pokud byste se rozhodli pro otevřenou verzi, dostanete auto s čísly 3,8 s a 318 km/h.
Audi plánuje nabídnout a vyrobit 999 kusů R8 V10 RWS pro celý svět. To není zrovna málo, ale taky to není nijak moc, takže pokud máte zájem, doporučujeme s objednávkou neotálet. Ve Velké Británii má cena startovat na 110 tisících liber, tedy aktuálním kurzem 3,16 milionu korun.
Jak to bude vypadat u nás, když tu stojí základní Audi V10 Coupé od 4,3 milionu korun, si zatím počkejme. V Británii začíná standardní R8 Coupé na 123 tisících liber, tj. 3,54 milionu korun, takže u nás můžeme očekávat cenu RWS pod čtyři miliony. Pokud je náš odhad správný, bude to zajímavá koupě...
Lehčí, lepší, levnější... Jen manuál pořád nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 14 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 09:48 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 09:32 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda