Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je ta bomba, která měla zcela změnit vnímání luxusních Hyundai. Zvládá to?
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci v případě této novinky slíbili tolik, že snad ani nemohou uspět. A nebo ano? Posuďte sami, tohle je onen přelomový koncept Genesis Essentia.
Před několika týdny zástupci značky Genesis uvedli, že na autosalonu v New Yorku odhalí skutečnou bombu. Tedy vůz, který by měl zcela změnit povědomí zákazníků o luxusních vozech korejské automobilky. Lidé by ji rázem neměli vnímat jako „lepší Hyundai”, ale jako plnohodnotnou konkurenci pro Audi, BMW či Mercedes. Newyorská show je nyní již v plném proudu a nadešel čas na strhnutí plachty.
Představit si tedy můžeme koncept Essentia, který svým vzhledem nechává vzpomenout na klasické vozy kategorie Gran Turismo, jimž se pod dlouhou přední kapotou skrýval dvanáctiválcový motor. Na spalovací ústrojí lze ale u korejské studie zapomenout, Essentia je totiž ryzím elektromobilem. Průhledná přední kapota tak místo motoru V12 odhaluje tlumiče typu pushrod či menší zavazadlový prostor.
O samotném ústrojí se Genesis nikterak nezmínilo, nicméně jelikož kromě předního zavazadelníku lze počítat také s tím zadním, zdá se, že elektromotory byly usazeny do kol. I díky tomu by vůz měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za nějaké tři sekundy. Soudě dle dat na přístrojovém štítu pak lze počítat také s maximálkou alespoň 268 km/h a dojezdem 373 kilometrů.
Stejně jako značka mlčí o jízdních výkonech, tak obehnala rouškou tajemství i baterie. Není tedy jistá ani jejich kapacita (energetická hustota ale prý má být vysoká), ani doba potřebná k úplnému či částečnému dobití. Nicméně zajímavé je umístění do centrálního podlahu místo do podlahy, jak je u elektromobilů obvyklé. Díky tomu mohla být snížena výška vozu na zhruba 1 270 milimetrů.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde kromě luxusu došlo také na minimalismus. Prakticky jediné, co zde tedy najdete, je volant, sedadla... a to je pomalu vše. Veškeré ovládací prvky a funkce jsou totiž soustředěny na celodigitální palubní desku, kde levou část zabírá osmipalcový přístrojový štít. Zbytek je pak určen pro ovládání multimédií nebo klimatizace.
Genesis zmiňuje výrazný posun v konektivitě, neboť Essentia počítá s technologií umožňující výměnu informací mezi vozidly i mezi vozem a okolní infrastrukturou. Řidič tak má mít okamžitý přehled o počasí i silničních podmínkách. Počítat také může s automatickým nastavením sedadla či jízdního režimu, stejně jako volbou trasy v závislosti na rychlosti či efektivitě.
Tím nám ale příval informací končí, o výrobě nepadlo ani slůvko. A vlastně bychom se takovému rozhodnutí i divili, Essentia má totiž sloužit spíše jako studnice nápadů a nových technologií. Mezi ně přitom patří i technologie rozpoznávání tváře a detekce otisků prstů, která usnadňuje odemykání a zamykání vozidla.
Prakticky veškeré technologie, kterými je koncept napěchován, se tedy časem u produkčních modelů Genesis, potažmo následně u Hyundai, objeví. Nicméně nikoliv vcelku, což je při pohledu na koncept, který kromě výše řečeného dostal do vínku karbonové šasí a karoserii či vzhůru výklopné dveře, docela škoda. Teď už je na vás, abyste nám řekli, jestli Essentia nějak změnila vaše vnímání luxusních Genesisů od Hyundai. Máme pocit, že to snad ani nemůže svést, ale třeba se mýlíme...
Koncept Genesis Essentia má za sebou již živý debut v New Yorku...
...stejně jako se ukázal na oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch