Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je ta bomba, která měla zcela změnit vnímání luxusních Hyundai. Zvládá to?
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci v případě této novinky slíbili tolik, že snad ani nemohou uspět. A nebo ano? Posuďte sami, tohle je onen přelomový koncept Genesis Essentia.
Před několika týdny zástupci značky Genesis uvedli, že na autosalonu v New Yorku odhalí skutečnou bombu. Tedy vůz, který by měl zcela změnit povědomí zákazníků o luxusních vozech korejské automobilky. Lidé by ji rázem neměli vnímat jako „lepší Hyundai”, ale jako plnohodnotnou konkurenci pro Audi, BMW či Mercedes. Newyorská show je nyní již v plném proudu a nadešel čas na strhnutí plachty.
Představit si tedy můžeme koncept Essentia, který svým vzhledem nechává vzpomenout na klasické vozy kategorie Gran Turismo, jimž se pod dlouhou přední kapotou skrýval dvanáctiválcový motor. Na spalovací ústrojí lze ale u korejské studie zapomenout, Essentia je totiž ryzím elektromobilem. Průhledná přední kapota tak místo motoru V12 odhaluje tlumiče typu pushrod či menší zavazadlový prostor.
O samotném ústrojí se Genesis nikterak nezmínilo, nicméně jelikož kromě předního zavazadelníku lze počítat také s tím zadním, zdá se, že elektromotory byly usazeny do kol. I díky tomu by vůz měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za nějaké tři sekundy. Soudě dle dat na přístrojovém štítu pak lze počítat také s maximálkou alespoň 268 km/h a dojezdem 373 kilometrů.
Stejně jako značka mlčí o jízdních výkonech, tak obehnala rouškou tajemství i baterie. Není tedy jistá ani jejich kapacita (energetická hustota ale prý má být vysoká), ani doba potřebná k úplnému či částečnému dobití. Nicméně zajímavé je umístění do centrálního podlahu místo do podlahy, jak je u elektromobilů obvyklé. Díky tomu mohla být snížena výška vozu na zhruba 1 270 milimetrů.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde kromě luxusu došlo také na minimalismus. Prakticky jediné, co zde tedy najdete, je volant, sedadla... a to je pomalu vše. Veškeré ovládací prvky a funkce jsou totiž soustředěny na celodigitální palubní desku, kde levou část zabírá osmipalcový přístrojový štít. Zbytek je pak určen pro ovládání multimédií nebo klimatizace.
Genesis zmiňuje výrazný posun v konektivitě, neboť Essentia počítá s technologií umožňující výměnu informací mezi vozidly i mezi vozem a okolní infrastrukturou. Řidič tak má mít okamžitý přehled o počasí i silničních podmínkách. Počítat také může s automatickým nastavením sedadla či jízdního režimu, stejně jako volbou trasy v závislosti na rychlosti či efektivitě.
Tím nám ale příval informací končí, o výrobě nepadlo ani slůvko. A vlastně bychom se takovému rozhodnutí i divili, Essentia má totiž sloužit spíše jako studnice nápadů a nových technologií. Mezi ně přitom patří i technologie rozpoznávání tváře a detekce otisků prstů, která usnadňuje odemykání a zamykání vozidla.
Prakticky veškeré technologie, kterými je koncept napěchován, se tedy časem u produkčních modelů Genesis, potažmo následně u Hyundai, objeví. Nicméně nikoliv vcelku, což je při pohledu na koncept, který kromě výše řečeného dostal do vínku karbonové šasí a karoserii či vzhůru výklopné dveře, docela škoda. Teď už je na vás, abyste nám řekli, jestli Essentia nějak změnila vaše vnímání luxusních Genesisů od Hyundai. Máme pocit, že to snad ani nemůže svést, ale třeba se mýlíme...
Koncept Genesis Essentia má za sebou již živý debut v New Yorku...
...stejně jako se ukázal na oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis