Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je ta bomba, která měla zcela změnit vnímání luxusních Hyundai. Zvládá to?
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci v případě této novinky slíbili tolik, že snad ani nemohou uspět. A nebo ano? Posuďte sami, tohle je onen přelomový koncept Genesis Essentia.
Před několika týdny zástupci značky Genesis uvedli, že na autosalonu v New Yorku odhalí skutečnou bombu. Tedy vůz, který by měl zcela změnit povědomí zákazníků o luxusních vozech korejské automobilky. Lidé by ji rázem neměli vnímat jako „lepší Hyundai”, ale jako plnohodnotnou konkurenci pro Audi, BMW či Mercedes. Newyorská show je nyní již v plném proudu a nadešel čas na strhnutí plachty.
Představit si tedy můžeme koncept Essentia, který svým vzhledem nechává vzpomenout na klasické vozy kategorie Gran Turismo, jimž se pod dlouhou přední kapotou skrýval dvanáctiválcový motor. Na spalovací ústrojí lze ale u korejské studie zapomenout, Essentia je totiž ryzím elektromobilem. Průhledná přední kapota tak místo motoru V12 odhaluje tlumiče typu pushrod či menší zavazadlový prostor.
O samotném ústrojí se Genesis nikterak nezmínilo, nicméně jelikož kromě předního zavazadelníku lze počítat také s tím zadním, zdá se, že elektromotory byly usazeny do kol. I díky tomu by vůz měl zvládnout zrychlení z klidu na stovku za nějaké tři sekundy. Soudě dle dat na přístrojovém štítu pak lze počítat také s maximálkou alespoň 268 km/h a dojezdem 373 kilometrů.
Stejně jako značka mlčí o jízdních výkonech, tak obehnala rouškou tajemství i baterie. Není tedy jistá ani jejich kapacita (energetická hustota ale prý má být vysoká), ani doba potřebná k úplnému či částečnému dobití. Nicméně zajímavé je umístění do centrálního podlahu místo do podlahy, jak je u elektromobilů obvyklé. Díky tomu mohla být snížena výška vozu na zhruba 1 270 milimetrů.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde kromě luxusu došlo také na minimalismus. Prakticky jediné, co zde tedy najdete, je volant, sedadla... a to je pomalu vše. Veškeré ovládací prvky a funkce jsou totiž soustředěny na celodigitální palubní desku, kde levou část zabírá osmipalcový přístrojový štít. Zbytek je pak určen pro ovládání multimédií nebo klimatizace.
Genesis zmiňuje výrazný posun v konektivitě, neboť Essentia počítá s technologií umožňující výměnu informací mezi vozidly i mezi vozem a okolní infrastrukturou. Řidič tak má mít okamžitý přehled o počasí i silničních podmínkách. Počítat také může s automatickým nastavením sedadla či jízdního režimu, stejně jako volbou trasy v závislosti na rychlosti či efektivitě.
Tím nám ale příval informací končí, o výrobě nepadlo ani slůvko. A vlastně bychom se takovému rozhodnutí i divili, Essentia má totiž sloužit spíše jako studnice nápadů a nových technologií. Mezi ně přitom patří i technologie rozpoznávání tváře a detekce otisků prstů, která usnadňuje odemykání a zamykání vozidla.
Prakticky veškeré technologie, kterými je koncept napěchován, se tedy časem u produkčních modelů Genesis, potažmo následně u Hyundai, objeví. Nicméně nikoliv vcelku, což je při pohledu na koncept, který kromě výše řečeného dostal do vínku karbonové šasí a karoserii či vzhůru výklopné dveře, docela škoda. Teď už je na vás, abyste nám řekli, jestli Essentia nějak změnila vaše vnímání luxusních Genesisů od Hyundai. Máme pocit, že to snad ani nemůže svést, ale třeba se mýlíme...
Koncept Genesis Essentia má za sebou již živý debut v New Yorku...
...stejně jako se ukázal na oficiální fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva