Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou brzdy nejnovějšího sportovního BMW, jde o smutný důkaz přerodu značky
6.1.2019 | Petr Prokopec
Na první pohled byste asi řekl, že tento snímek zachycuje příliš ambiciózní vůz mainstreamové značky, která velikostí kol dohání, co se zanedbalo při vývoji.
BMW až do přelomu tohoto a minulého století usilovně lpělo na své sportovní reputaci. Díky tomu byly středobodem nabídky sportovní sedany osazené atmosférickými motory, manuálními převodovkami a pohonem zadních kol. Jenže poté v Mnichově zjistili, že zákazníků takových aut je omezený počet, a proto je třeba překročit dříve stanovené hranice. Za uplynulé dvě dekády jsme se tak dočkali věcí, jež dříve byly u bavorské značky v absolutní minoritě. Nabídku ovládly SUV, diesely, automaty, turbodmychadla a pohon všech kol.
Možná jste si zvykli, automobilka ale hodlá jít tímto směrem dále a dále. Nejlépe to dosvědčují nové špionážní snímky chystaného BMW 2 Gran Coupe, které zjevně bude prvním sportovně střiženým modelem značky, který nebude sázet na koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Dosud byly předokolkami jen MPV a malá SUV, což leckdo mohl bez okolků přijmout, teď posun nabídky tímto směrem pokoří další milník. Přiložené záběry nedávají prostor k pochybám, při pohledu pod zadní nárazník vůz v této oblasti zcela postrádá jakýkoliv diferenciál či hnanou nápravu, stoprocentně tedy bude stát na modulární platformě UKL.
Znamená to tedy, že nový příspěvek do nabídky značky bude primárně pracovat s pohonem předních kol a maximálně dvoulitrovými čtyřválcovými motory - architektura totiž umožňuje pouze příčnou, nikoliv podélnou zástavbu pohonných jednotek. Šestiválce se tedy pod kapotu nevejdou, třebaže díky přeplňování o nedostatek výkonu nouze nebude. Dvoulitr TwinPower Turbo by měl na všechna čtyři kola skrze osmistupňový automat posílat 306 koní a 450 Nm.
Snímky ale nabízí i jiný smutný pohled, a to na zadní brzdy. Podívejte na jejich průměr, ve velkých litých kolech se doslova ztrácí. To že mají být brzdy kotouče sportovně střiženého vozu? Je to jen další negativní dopad přepřáhnutí na pohon předních kol - takový vůz má jasnou většinu hmotnosti na přední ose a velké zadní brzdy neumí rozumně využít, tak proč by je používal.
Je samozřejmě otázkou, jaká verze byla nafocena, pohled na výfuk či ona kola ale nenaznačuje, že bychom měli tu čest s nejslabším tříválcem. Budeme se nejspíše pohybovat někde uprostřed nabídky, tedy zhruba okolo 200 koní, se kterými bude spárováno přibližně 1 500 kilogramů.
Dále již jen můžeme dodat, že Gran Coupe se oproti zbytku dvojkové řady bude lišit specifickými čelními i zadními diodovými světly, stejně jako jinými nárazníky. Zároveň bude disponovat i výše položenou boční linií. Plné odhalení se očekává během příštích měsíců, prodej pak odstartuje v závěru letošního roku. Během toho příštího či přespříštího by pak mělo dorazit i BMW M2 Gran Coupe, s ohledem na jeho výchozí architekturu ale tradiční fandy rychlých bavoráků těžko potěší.
Chystané BMW 2 Gran Coupe bylo nachytáno s kamufláží, jenž ovšem neskryla trpké zklamání fanoušků značky, tedy pohon předních kol a z něj vyplývající prťavé zadní brzdy
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva