Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle mělo být nejluxusnější SUV světa, které i z majitelů Bugatti udělá žebráky
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lotyšská firma měla dle svých slov dát světu nejopulentnější SUV vůbec. Z kvality, kterou ukázala, půjdete do kolem. Ale ne v dobrém.
Na sklonku loňského roku lotyšská automobilka Dartz ohlásila příchod nového modelu Black Alligator. Ten byl stejně jako spřízněná verze Black Shark, jenž se liší pouze delším rozvorem, určen zákazníkům, pro něž je řada Kombat až příliš extrémní. Proto ostatně pod přepracovanou karoserií nenajdeme ruský vojenský speciál, ale Mercedes-AMG GLS 63. To je ovšem jen startovní bod, poté do služby nastupuje „Ministerstvo opulence“.
Dartz skutečně kvůli nové linii Prombron PRVY, do které černý aligátor i žralok patří, stvořil nové oddělení. To má napomoci klientům splnit jakékoliv přání, ať se to již týká třeba volantu, který dostal tlačítka z pravého zlata a jehož střed kryje 300 diamantů, či třeba čalounění, kde na výběr je i kůže z krajty nebo rejnoka. Proto Dartz loni poněkud chvástavě vykřikoval do světa, že chystané SUV Rolls-Royce strčí do kapsy. Vlastně i více než to...
Tím ovšem velkoústá prohlášení Dartzu neskončila. Zakladatel firmy Leonard F. Yankelovich totiž často zmiňuje, že majitel Bugatti se vedle ruského SUV bude „cítit jako žebrák“. Pokud se ale podíváme na první snímky exteriéru sériového vozu, u Rolls-Roycu a Bugatti se s nich těžko posadí na zadek. Za žebráka je tu spíše Dartz.
Dartz Black Alligator vypadá jako garážový tuzing, jako devastace kdysi kvalitního vozu. Řeč přitom není o designu, na ten si udělejte názor, jaký chcete - a klidně může být kladný. Nicméně jediný pohled na slícování jednotlivých dílů karoserie by každého zájemce měl odradit. Stejně jako fakt, že kromě Mercedesu si firma vypůjčila přední světla z Jeepu Grand Cherokee a zadní z Range Roveru.
Zejména v případě čelních lamp se zdá, že někdo jen vyřízl díry do karoserie a zatlačil světlomety dovnitř, přičemž k jejich ukotvení použil kobercovou pásku. Ani samotné nové díly karoserie nejsou působivou vizitkou kvality. Je samozřejmě možné namítnout, že jde třeba o předprodukční prototyp - nicméně Dartz měl černého aligátora ukázat již loni na konci listopadu. Ani po 7 měsících ale zjevně nemá sériové auto.
Pro padesát zákazníků z celého světa - a jeden je i z Prahy - to nejspíše nejsou potěšující zprávy, nicméně nakonec se z vozu přeci jen může ještě vyklubat kvalitně sestavené zboží. Jen to bude trvat déle, než bylo původně oznámeno. A přestože problémy se špatným spasováním zmizí, stále tu bude design, který je zejména při pohledu na boky a „méganovitou“ záď mírně řečeno kontroverzní.
Díly karoserie Black Alligator standardně jsou vyrobeny z kevlaru a karbonu. Pokud ovšem zákazník chce, může požádat o neprůstřelnou variantu vyrobenou z kevlarem potaženého titanu. V motorovém prostoru pak svou práci odvádí 5,5litrový osmiválec twin-turbo, který lze naladit na 760 až 1 600 koní.
Dartz svou novinku slavnostně odhalil u příležitosti startu letošní milionářské rally Gumball 3000 v lotyšské Rize, kde má firma své sídlo. Nakolik ale byli majitelé mnoha supersportů zlákáni její kreací, to již nevíme. Pokud by si ale Black Alligator chtěli pořídit, mají počítat se sedmimístnou pořizovací cenou. Tu přitom mohou zaplatit i v kryptoměně, tedy v Bitcoinech nebo Ethereu.
Reálný Dartz Black Alligator rozhodně nevypadá tak působivě....
...jako na počítačových vizualizacích
Uvnitř ale samozřejmě opulentní být může
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva