Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny

Na první pohled vypadá tento stroj jako moderní obdoba motokáry z necek, ve skutečnosti jde ale o budoucí nejlépe zrychlující auto světa - Ariel Hipercar.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny

24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na první pohled vypadá tento stroj jako moderní obdoba motokáry z necek, ve skutečnosti jde ale o budoucí nejlépe zrychlující auto světa - Ariel Hipercar.

Ariel máme zafixovaný jako značku, která se soustředí jen na potěchu řidiče. Je jedno, zda zvolíte model Atom či Nomad, v obou případech dostanete benzinový motor usazený spolu minimalistickým interiérem do trubkového rámu. Intenzitě jízdních zážitků, jichž posádce v otevřeném kokpitu dostává, se nic nevyrovná. Ariel k výše zmíněným minimalistům chystá třetí model, v jehož případě půjde dosti odlišnou cestou.

Není třeba se obávat, že by nemělo jít o sportovní vůz. Projekt s názvem Hipercar (sic) by dokonce měl být „nejrychleji akcelerujícím a nejpokročilejším supersportem historie“. Dorazit má nejpozději do tří let, přičemž o jeho pohon se bude starat až 1 196 koní. S tímto výkonem novinka má pokořit stovku za 2,4 sekundy, metu 160 km/h za 3,8 sekundy a rychlostí 240 km/h pojede již za 7,8 s.

Bohužel, krátce poté zasáhne omezovač, rychlost vrcholí jen na 257 km/h. Kromě toho, na okruhu si chystaný supersport užijete maximálně 15 minut, než jej budete muset odstavit... k dobíjecí stanici. Ano, i Ariel se rozhodl jít elektrickou cestou, oněch 1 196 koní půjde ze čtyřech elektromotorů. Každý má produkovat 299 koní a 450 Nm.

Takřka dvanáct set koní je přitom naprostým vrcholem a počítat s nimi mohou majitelé verze, jež bude disponovat zmíněnými čtyřmi elektromotory a tedy pohonem všech kol. Kromě toho by ovšem Ariel mohl nabídnout i zadokolku, kde se počet jednotek sníží na polovinu, stejně jako výkon. Jak to pak bude s jízdní dynamikou či použitelností na trati, to již značka nedodává. Nicméně naznačuje, že lišit se budou baterie.

Výkonnější provedení by podle všeho mělo dostat vodou chlazené lithium-iontové akumulátory o kapacitě 56 kWh, slabší provedení si bude muset vystačit se 42 kWh. Daná kapacita by měla vystačit na zhruba 160 až 200 kilometrů, poté bude třeba baterie dobít, přičemž u rychlodobíjecích stanic strávíte 50 minut. Nicméně Hipercar má kvůli vyšší praktičnosti dostat i mikroturbínu o výkonu 48 koní.

Z dostupných informací se zdá, že turbína bude přímo pohánět kola, nikoliv generovat energii pro elektromotory. Novinka má i přes odhlečené hliníkové šasí a kovaná či karbonová kola (20palcová přední a 21palcová zadní) vážit nemalých 1 600 kg, tedy pomalu třikrát více, než je u Arielu obvyklé. S turbínou tak půjde maximálně dojet k dobíjecí stanici.

Nový Ariel dostane pevnou karoserii, jeho celá filozofie bude zcela mimo mantinely nastavené Atomem. Také on jistě přinese spoustu zážitků, jen už to nebude tak unikátní zkušenost, jako u splašeného lešení, jak se současným modelům Arielu také někdy říká. Má smysl se těšit?


Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 1 - Ariel HIPERCAR prvni foto 01Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 2 - Ariel HIPERCAR prvni foto 02Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 3 - Ariel HIPERCAR prvni foto 03Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 4 - Ariel HIPERCAR prvni foto 04Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 5 - Ariel HIPERCAR prvni foto 05
Ariel chystá nový supersport, na jehož příchod se vlastně netěšíme i přes výkon 1 196 koní. Půjde totiž o 1 600 kilo vážící elektromobil s karoserií, tedy diametrálně odlišný stroj, než jaké značka vyrábí nyní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.