Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá tento stroj jako moderní obdoba motokáry z necek, ve skutečnosti jde ale o budoucí nejlépe zrychlující auto světa - Ariel Hipercar.
Ariel máme zafixovaný jako značku, která se soustředí jen na potěchu řidiče. Je jedno, zda zvolíte model Atom či Nomad, v obou případech dostanete benzinový motor usazený spolu minimalistickým interiérem do trubkového rámu. Intenzitě jízdních zážitků, jichž posádce v otevřeném kokpitu dostává, se nic nevyrovná. Ariel k výše zmíněným minimalistům chystá třetí model, v jehož případě půjde dosti odlišnou cestou.
Není třeba se obávat, že by nemělo jít o sportovní vůz. Projekt s názvem Hipercar (sic) by dokonce měl být „nejrychleji akcelerujícím a nejpokročilejším supersportem historie“. Dorazit má nejpozději do tří let, přičemž o jeho pohon se bude starat až 1 196 koní. S tímto výkonem novinka má pokořit stovku za 2,4 sekundy, metu 160 km/h za 3,8 sekundy a rychlostí 240 km/h pojede již za 7,8 s.
Bohužel, krátce poté zasáhne omezovač, rychlost vrcholí jen na 257 km/h. Kromě toho, na okruhu si chystaný supersport užijete maximálně 15 minut, než jej budete muset odstavit... k dobíjecí stanici. Ano, i Ariel se rozhodl jít elektrickou cestou, oněch 1 196 koní půjde ze čtyřech elektromotorů. Každý má produkovat 299 koní a 450 Nm.
Takřka dvanáct set koní je přitom naprostým vrcholem a počítat s nimi mohou majitelé verze, jež bude disponovat zmíněnými čtyřmi elektromotory a tedy pohonem všech kol. Kromě toho by ovšem Ariel mohl nabídnout i zadokolku, kde se počet jednotek sníží na polovinu, stejně jako výkon. Jak to pak bude s jízdní dynamikou či použitelností na trati, to již značka nedodává. Nicméně naznačuje, že lišit se budou baterie.
Výkonnější provedení by podle všeho mělo dostat vodou chlazené lithium-iontové akumulátory o kapacitě 56 kWh, slabší provedení si bude muset vystačit se 42 kWh. Daná kapacita by měla vystačit na zhruba 160 až 200 kilometrů, poté bude třeba baterie dobít, přičemž u rychlodobíjecích stanic strávíte 50 minut. Nicméně Hipercar má kvůli vyšší praktičnosti dostat i mikroturbínu o výkonu 48 koní.
Z dostupných informací se zdá, že turbína bude přímo pohánět kola, nikoliv generovat energii pro elektromotory. Novinka má i přes odhlečené hliníkové šasí a kovaná či karbonová kola (20palcová přední a 21palcová zadní) vážit nemalých 1 600 kg, tedy pomalu třikrát více, než je u Arielu obvyklé. S turbínou tak půjde maximálně dojet k dobíjecí stanici.
Nový Ariel dostane pevnou karoserii, jeho celá filozofie bude zcela mimo mantinely nastavené Atomem. Také on jistě přinese spoustu zážitků, jen už to nebude tak unikátní zkušenost, jako u splašeného lešení, jak se současným modelům Arielu také někdy říká. Má smysl se těšit?
Ariel chystá nový supersport, na jehož příchod se vlastně netěšíme i přes výkon 1 196 koní. Půjde totiž o 1 600 kilo vážící elektromobil s karoserií, tedy diametrálně odlišný stroj, než jaké značka vyrábí nyní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva