Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obrněné terénní monstrum skoro bez oken je auto do hodně velké nepohody
20.1.2019 | Mirek Mazal
Černý přízrak na kolech si dokáže získat respekt už svým drsným vzhledem. A to jím jen naznačuje, co všechno ve skutečnosti dovede.
Kanadská firma Inkas vyrábí obrněné verze osobních aut, část její produkce je ale zasvěcena i náročnějším zákazníkům. Sami jsme dříve žasli nad modely Huron APC nebo Sentry APC, tedy specifickými obrněnými vozy, které se nezaleknou ani válečné zóny. Je čas laťku posunout o kus výše, venku je nový vrchol mezi obrněnými stroji značky.
V závislosti na zaměření si říká Superior Armored Personnel Carrier (APC) nebo Superior Armored Medical Evacuation Vehicle (AMEV). Tedy pokročilý obrněný transportér mužstva či obrněné lékařské evakuační vozidlo. Dlouhé jméno označuje víceúčelový automobil vytvořený pro řešení problémů v nepřátelském prostředí s nepřístupným terénem.
Posádka zůstane v bezpečí v každé situaci díky namontované ochraně balistické úrovně 7. Do kabiny se vejde až 14 osob nebo 2 členové posádky a 6 zraněných. Modulární platforma umožňuje montáž řady dalších komponent v závislosti na konkrétním využití. Superior APC byl vyvíjen pro přepravu personálu a pomoc při pátrací a záchranné činnosti v jakémkoliv prostředí. Cílovou klientelu tedy zahrnují policejní složky, vojenské nebo polovojenské skupiny a také mírové organizace.
Za pozornost jistě stojí hydraulický systém zadní rampy, který usnadňuje nakládání zraněných, stejně jako vylepšený optický balík s viděním na základě infračerveného snímání. Modifikovaný pohon všech čtyř kol s upraveným pérováním umožňuje vytvářet cestu i tam, kde nikdy nebyla. Přední nájezdový úhel dosahuje 46 stupňů, zadní má hodnotu 36,9 stupně.
Pohon monstra o váze 14 968 kilogramů (!) zajišťuje řadový šestiválec na naftu s výkonem 246 kW (335 koní) a točivým momentem 1 266 Nm. Spalovacímu agregátu asistuje elektromotor, dohromady zvládají dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h. Vozidlo je dodáváno s pátou generací automatické převodovky Allison 3000 a elektro-hydraulickým palivovým systémem.
Inkas tvrdí, že Superior APC/AMEV překonává svými schopnostmi ostatní vozidla podobného zaměření. Hlavně z pohledu mobility i spolehlivosti se prý konkurence nedokáže vysokému standardu rovnat. Jak to bude v plném nasazení, se pozná jen na místě činu, ale vzhledově se novinka tváří hodně drsně. Hranaté tvary, mohutné proporce, skoro žádná okna a velikost 6 906 x 2 554 x 2 805 milimetrů hovoří samy za sebe.
Kanaďané obrněné vozy umí a nyní ukázali další povedený příklad. Skoro patnáctitunový gigant pro 14 lidí nemá problém nastoupit ani do války
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch