Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear zvolil nejlepší auta pro rok 2020 ve 14 kategoriích, vybere si skoro každý
23.12.2019 | Petr Prokopec
Britové mají jasno v mnoha kategoriích a bez ohledu na zaměření vozu dali přednost peprnějším volbám. Nejvíce kontroverze asi vzbudí výběr automobilky roku.
Letošek se pomalu blíží ke svému závěru, nastal tedy čas na bilancování i udílení cen. K obojímu se uchýlil britský Top Gear, který na základě vlastních zkušeností ze silnic i okruhů vybral nejlepší auta pro rok 2020, tedy do značné míry nejlepší auta letošního roku. Jde přitom o poměrně rozmanitou sbírku aut, mezi kterými se několikrát opakují hned dvě značky. Pouze jedna však byla odměněna pohárem jako nejlepší výrobce, přičemž vás nejspíše překvapí, kam trofej putuje. K tomu se ovšem dostaneme až za moment, nejprve je třeba probrat vítěze jednotlivých kategorií.
Fyzikální lekce roku - Bugatti Chiron Super Sport 300+
Právě redakce Top Gearu byla u toho, když se Chiron v létě rozjel pomalu až na metu 500 km/h. Na první pohled se zdá, že vůči standardnímu provedení toho nebylo změněno až tak mnoho, nicméně Bugatti muselo přepracovat podstatnou část auta a k tomu si povolat na pomoc specialisty od Dallary a Michelinu, aby následně Andy Wallace mohl na okruhu Ehra-Lessien zašlápnout plynový pedál až nadoraz.
Rodinné auto roku - Audi RS6 Avant
Německý über-kombík se podle Britů oproti předchozí generaci změnil. Už to není osmiválcová raketa s nalepeným kufrem, místo toho nabízí mnohem větší šíři talentů. Pokud tedy chcete vůz, který by byl rychlý, praktický a komfortní, přičemž zároveň ani zdaleka nezapadne do davu, pak víceméně nemáte jinou možnost.
Luxusní auto roku - Bentley Flying Spur
Jen málo limuzín můžete řídit vy osobně, aniž byste přitom nepůsobili jako šofér někoho daleko bohatšího. Britská novinka však bezesporu je jednou z nich. Top Gear dokonce naznačuje, že jde o vůz, který by mohl vrátit slávu luxusním čtyřdveřovým sedanům, které momentálně nahrazují spíše luxusní SUV. S maximální rychlostí 333 km/h jde o noblesní raketu k pohledání, rychlejší sedan v tuto chvíli svět nezná.
Hot hatch roku - Ford Focus ST
Pro modrý ovál je vítězství v této kategorii definitivním potvrzením, že se Focus vrací na výsluní. Verze ST totiž prý nemá jedinou chybu a dokáže obstát naprosto všude. Kombinaci výkonného 2,3litrového přeplňovaného čtyřválce a šestistupňového manuálu pak ideálně doplňuje vyladěný podvozek a silné brzdy.
Muscle car roku - Ford Mustang Shelby GT500
K modrému oválu míří i další ocenění, nicméně na vítězství mezi značkami to nestačilo. A to přesto, že vrcholný Mustang dokáže zaútočit na veškeré vaše smysly a jízda v něm je prudce návyková. Předek je přitom jako přisátý k zemi a dokáže ve vás vzbudit sebevědomí, ač vás obklopuje nemalá masa kovu.
Off-road roku - Lamborghini Sterrato
Sterrato je naprostým protipólem moderních supersportů - bylo totiž stvořeno, aby se s nám jezdilo, a to opravdu tvrdě. Neexistuje přitom pomalu nic, co by se dalo rovnat se zážitkem, kdy se řítíte bokem po šotolinovém povrchu, a za vámi hřmí desetiválcový motor. Nevadí tak vlastně, že to není sériové auto, zatím.
Sportovní auto roku - Renault Mégane RS Trophy-R
Je otázkou, nakolik se liší tato kategorie od hot hatche auta roku, neboť v obou zvítězily kdysi rodinné hatchbacky. Každý však u výrobce prošel jinou úrovní ladění, přičemž Francouzi neváhali sáhnout ani po karbonových kolech a karbon-keramických brzdách. Rázem tu tak máme Renault za cenu Porsche.
Nejočekávanější auto roku 2020 - Land Rover Defender
Zatímco zbytek světa není z nového Defenderu úplně odvázaný, Britové na svou ikonu nedají dopustit. A dodávají, že tohle je auto, které dokáže v terénu věci, s jakými se nedokáže vypořádat ego 99 procent řidičů. Objevit přitom může nové skupiny zákazníků, i proto se Top Gear již těší, až příští rok usedne za volant.
Závodní auto roku - Porsche 935
Tohle není pouze Porsche 911 GT2 RS osazené slicky, jde o zcela nový druh, který se vám zcela nesmazatelně vryje do paměti. Stačí jen postupovat dle klasické formule a před zatáčkou jít tvrdě na brzdy a podřadit. V té chvíli budete mít pocit, že se vaše tvář snaží oddělit od zbytku hlavy. A vy si to budete maximálně užívat. Navzdory dojmu, který dělá z oficiálních obrázků, se prodává, jen na veřejné silnice nesmí.
Sedan roku - Tesla Model 3
Vzhledem k tomu, že si Chris Harris přesně tohle auto pořídil, není překvapivé, že Tesla letos v Top Gearu zabodovala. Redakce přitom mezi kvalitami zmiňuje také infrastrukturu, s čímž by na českém trhu jistě narazila. Mimo to vůz táhne nahoru čistota interiéru, kvalita jízdy či skutečnost, že změnil přístup k elektromobilům.
Auto měnící pravidla hry - Porsche Taycan
Úspěchem novinky ze Zuffenhausenu není skutečnost, že neskutečnou měrou zrychlilo dobíjení baterií, ale fakt, že za každé situace budete vědět, že řídíte Porsche. Stačí jen nalézt kus hladké silnice se zatáčkami a rovinkami a Taycan vám ukáže, že je to vlk v rouše beránčím. To, v co všichni doufali, se tedy stalo realitou.
Městské auto roku - Renault Zoe
Druhý zářez do francouzské pažby nemůže být vzdálenější od toho prvního, jakkoliv se spekuluje, že by si divize Renaultsport podala také elektrické Zoe. Zda k tomu dojde či nikoliv, zatím není jasné. Nicméně standard prošel modernizací, kdy Renault opravil vše, co mělo být opraveno, a ponechal na svém místě to, co bylo chváleno.
Automobilka roku - Renault
Jak jste asi vytušili, cena pro nejlepšího výrobce míří do Francie. Top Gear přitom svou volbu ospravedlňuje honbou za dokonalostí, ke které Renault přistupuje jako nikdo jiný. Jak jsme tedy zmínili v úvodu, zrovna tato volba bude zdrojem debat.
Auto roku - Porsche Taycan
Tím jsme se dostali do finále, a sice k vozu, o kterém již byla řeč. Britové přitom dodávají, že postačí jen tři minuty za volantem, abyste naprosto přehodnotili svůj vztah k elektromobilů a auta se spalovacím motorem poslali do šrotu. Pokud je to skutečně pravda, pak si Taycan své místo na piedestalu plně zaslouží.
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 8 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 10 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
před 11 hodinami - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323