Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejdražší nové auto světa, zakázkový Rolls-Royce za 306 milionů
29.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřové kupé Sweptail vznikalo čtyři roky, přičemž od základu se liší hlavně zádí ovlivněnou jachtami a vozy minulosti. Příď je zdrženlivější.
Mnichovská automobilka je jedním z hlavních sponzorů přehlídky Concorso d‘Eleganza Villa d'Este konané u italského jezera Como. Proto se nikdy neúčastní soutěže o nejkrásnější vůz, byť by jí mnohdy vyhrálo i bez jakéhokoliv nadržování. Také proto si letošní ročník, který proběhl minulý víkend, vybrala pro představení konceptu řady 8.
To však nebyla jediná premiéra pod taktovkou BMW. Svůj poslední výtvor tam přivezl i Rolls-Royce. Pod názvem Sweptail byl odhalen zakázkový speciál, který existuje v jediném kusu na světě. Jeho design a následná výroba zabraly čtyři roky práce a jejich konci stojí úžasný vůz s astronomickou cenovkou
Samotná britská automobilka pořizovací sumu oficiálně nezveřejnila, britská média ovšem s odkazem na zdroje v automobilce zmiňují částku 10 milionů liber (cca 306 milionů korun). To je hodně i za Rolls-Royce, byť samozřejmě nejde o absolutní rekord, jaký byl za nějaký automobil zaplacen. Mnohé klasiky se totiž na aukcích prodávají i za dvojnásobek. Nicméně toto je zcela nový vůz, který tak dalece překonává cokoliv od Bugatti, Pagani či Koenigseggu.
Tedy jinými slovy, pokud by ona desetimilionová suma byla reálnou, pak máme tu čest s nejdražším novým vozem všech dob. Šéf značky Torsten Müller-Ötvös k tomu pouze lakonicky uvedl, že Sweptail je „opravdu drahý“. Tato slova bychom přitom za potvrzení výše zmíněného mohli považovat, neboť pokud šéf Rolls-Royce o něčem prohlásí, že je to drahé, pak to bude ve světě normálních lidí neskutečně drahé.
Cenu ale již nechme stranou, místo toho se podíváme, čím se zakázkový speciál liší od základního Phantomu Coupe, na jehož základech byl vystaven. Asi není třeba nikterak složitě upozorňovat na kompletně přepracované zadní partie, které ostatně vozu daly i jméno. Název Sweptail lze totiž volně přeložit jako splývavou záď. Značka přiznává inspiraci jachtami, jež se projevila hlavně trojúhelníkovým tvarem okna.
Kromě toho byly předobrazem novinky i modely značky z 20. a 30. let minulého století, zejména pak Phantom I Round Door vyrobený v roce 1925 společností Jonckheere či Phantom II Streamline Saloon by Park Ward, Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon a Park Ward 20/25 Limousine Coupe. Celá tato trojice přitom vznikla v roce 1934, který tak byl zjevně u dvojitého „R“ nejkreativnějším.
Vpředu již takové rozdíly oproti základu nenajdeme, přestože i zde k nim došlo. Maska chladiče má být největší, jaká kdy byla na vůz značky instalována. Společnost jí pak dělají nové světlomety a přepracovaný nárazník. Je ale trochu škoda, že nebyl upřednostněn trochu odvážnější přístup, díky kterému by čelní a zadní partie byly lépe sladěny - takto je to trochu dle stylu „každý pes jiná ves“.
Na druhou stranu se říká, že plebs kritizuje drahé věci jen proto, že si je nemůže dovolit. Proto se jakéhokoliv dalšího komentáře na toto téma zdržíme, ostatně u mnoha lidí může mít naopak zastání. Místo toho se raději přesuneme do interiéru, kde zásadní změny souvisí s vyjmutím zadních sedadel. Na jejich místo se nastěhovala speciální konzole ze dřeva s modrým podsvícením.
Stiskem speciálního tlačítka majitel aktivuje elektrické motory, které mu podají ukrytou lahev šampaňského. Stylově si tedy může pogratulovat ke koupi nadmíru výjimečného vozu, který se dále pyšní koženým čalouněním v odstínech Moccassin a Dark Spice. V případě zmiňovaného dřeva se pak počítá s dekory Macassar Ebony a Paldao.
Dodat tedy již můžeme slova šéfa značky, dle kterého „Sweptail je důkazem, že Rolls-Royce je na vrcholu individuálního karosářství. Nasloucháme velmi pečlivě našim nejváženějším zákazníkům a umožňujeme jim investovat do podobných kompletně přepracovaných zakázkových uměleckých děl. Ve stejné době dbáme i na zdroje, které nám tuto unikátní službu umožňují.“
Rolls-Royce Sweptail je nejdražším novým vozem světa...
...vůči základu se přitom měnily hlavně zadní partie, a to nikoliv jen zvenčí, ale také uvnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda