Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější ruské auto. Budete se divit, co všechno umí
19.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Průnik Rusů do 21. století je rychlejší, než si mnozí myslí. Za tímto počinem stojí firma, kterou máme zafixovanou jako výrobce robustních, ale archaických náklaďáků - Kamaz.
Ruské automobilky obvykle nevnímáme jako vůdce pokroku. Dáno je to hlavně tím, že mnohé z nich stále ještě přetrvávají smýšlením v dávné minulosti. Jejich produkty tak neoplývají ani pokrokovými technologiemi, ani kvalitou. Jejich jedinou výhodou, vedle vyšší odolnosti proti nehostinnému prostředí, bývá nízká cena.
Ve světle výše zmíněného byla před třemi lety překvapivá informace o tom, že Kamaz pracuje na autonomním náklaďáku. Ten sice stále je ve vývoji, nicméně u značky již má své následovníky. Rusové nyní odhalili plně funkční prototypy elektrických minibusů s kódovým označením 1221. Pokud přitom vše půjde dle plánu, měla by se za dva roky rozjet sériová výroba.
Minibusy byly představeny během akce, jež se odehrála na břehu řeky Kazanka v Městě Kazan. Automobilka přitom schopnosti své novinky demonstrovala na 650 metrů dlouhé trase, kde se pohybovaly rychlostí jen okolo 10 km/h. Jakmile však dorazí sériové provedení, lze počítat s daleko vyšším tempem, maximálka by totiž měla končit hodnotou 110 km/h. Ještě před dvěma lety se přitom počítalo pouze s 25 km/h.
Kamaz 1221 spoléhá na baterie o kapacitě 35 kWh, jež jsou integrovány do podlahy. V tomto ohledu Rusové odvedli velmi dobrou práci, neboť kabina i tak zvládá pobrat až 12 cestujících včetně řidiče. Navíc je individuálně konfigurovatelná, ubytovat tak zvládá stojící i sedící pasažéry. Pokud se přitom jejich počet scvrkne na osm, pak mohou počítat i se sedačkami.
Zpět ale k technice, jejíž hlavní součástí je elektromotor o výkonu 130 koní. To jistě není závratné číslo, pro stroj tohoto charakteru ale bohatě postačí. Na konstrukci a podvozek byl použit hliník, karoserie pak využívá kompozitních prvků. Kvůli obratnosti jsou natáčena všechna čtyři kola, konkrétní míra úhlu ale specifikována nebyla.
Kromě výše zmíněného tu máme soupravu kamer monitorujících celé okolí vozu, radar detekující vzdálené i blízké předměty, stejně jako sonar a LiDAR. Podstatné přitom je, že celá platforma funguje na internetové síti 5G, jež redukuje dobu zpoždění odezvy na pouhých 6 až 8 milisekund. Víceméně tedy dochází k okamžitému zpracování informací.
Právě rozšíření moderního vysokorychlostního internetu je důvodem, proč vlastně minibus nemůže do provozu již nyní. Legislativu ale již Rusové mění, přičemž nový silniční zákon lze nejspíše čekat právě někdy na přelomu let 2020 a 2021. I tak je to na Rusko velmi zajímavý počin...
Nový minibus od Kamazu pohání elektřina, má natáčecí všechna čtyři kola a obejde se bez řidiče. A ani to není vše - kdo by to byl do ruské automobilky řekl...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova