Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější ruské auto. Budete se divit, co všechno umí
19.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Průnik Rusů do 21. století je rychlejší, než si mnozí myslí. Za tímto počinem stojí firma, kterou máme zafixovanou jako výrobce robustních, ale archaických náklaďáků - Kamaz.
Ruské automobilky obvykle nevnímáme jako vůdce pokroku. Dáno je to hlavně tím, že mnohé z nich stále ještě přetrvávají smýšlením v dávné minulosti. Jejich produkty tak neoplývají ani pokrokovými technologiemi, ani kvalitou. Jejich jedinou výhodou, vedle vyšší odolnosti proti nehostinnému prostředí, bývá nízká cena.
Ve světle výše zmíněného byla před třemi lety překvapivá informace o tom, že Kamaz pracuje na autonomním náklaďáku. Ten sice stále je ve vývoji, nicméně u značky již má své následovníky. Rusové nyní odhalili plně funkční prototypy elektrických minibusů s kódovým označením 1221. Pokud přitom vše půjde dle plánu, měla by se za dva roky rozjet sériová výroba.
Minibusy byly představeny během akce, jež se odehrála na břehu řeky Kazanka v Městě Kazan. Automobilka přitom schopnosti své novinky demonstrovala na 650 metrů dlouhé trase, kde se pohybovaly rychlostí jen okolo 10 km/h. Jakmile však dorazí sériové provedení, lze počítat s daleko vyšším tempem, maximálka by totiž měla končit hodnotou 110 km/h. Ještě před dvěma lety se přitom počítalo pouze s 25 km/h.
Kamaz 1221 spoléhá na baterie o kapacitě 35 kWh, jež jsou integrovány do podlahy. V tomto ohledu Rusové odvedli velmi dobrou práci, neboť kabina i tak zvládá pobrat až 12 cestujících včetně řidiče. Navíc je individuálně konfigurovatelná, ubytovat tak zvládá stojící i sedící pasažéry. Pokud se přitom jejich počet scvrkne na osm, pak mohou počítat i se sedačkami.
Zpět ale k technice, jejíž hlavní součástí je elektromotor o výkonu 130 koní. To jistě není závratné číslo, pro stroj tohoto charakteru ale bohatě postačí. Na konstrukci a podvozek byl použit hliník, karoserie pak využívá kompozitních prvků. Kvůli obratnosti jsou natáčena všechna čtyři kola, konkrétní míra úhlu ale specifikována nebyla.
Kromě výše zmíněného tu máme soupravu kamer monitorujících celé okolí vozu, radar detekující vzdálené i blízké předměty, stejně jako sonar a LiDAR. Podstatné přitom je, že celá platforma funguje na internetové síti 5G, jež redukuje dobu zpoždění odezvy na pouhých 6 až 8 milisekund. Víceméně tedy dochází k okamžitému zpracování informací.
Právě rozšíření moderního vysokorychlostního internetu je důvodem, proč vlastně minibus nemůže do provozu již nyní. Legislativu ale již Rusové mění, přičemž nový silniční zákon lze nejspíše čekat právě někdy na přelomu let 2020 a 2021. I tak je to na Rusko velmi zajímavý počin...
Nový minibus od Kamazu pohání elektřina, má natáčecí všechna čtyři kola a obejde se bez řidiče. A ani to není vše - kdo by to byl do ruské automobilky řekl...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva