Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový luxusní tahač Volva. Bez nadsázky skrývá malý hotel na kolech
3.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dlouhých 15 let museli truckeři čekat na zcela novou řadu luxusních tahačů Volvo VNL. Teď je tady a nabízí vážně hodně komfortu, ne však pro Evropu.
Na poli tahačů jsou mezi Amerikou a Evropou snad ještě větší rozdíly, než na poli osobních aut - to proto, že na severoamerickém kontinentě jsou jiná omezení délky soupravy a také delší vzdálenosti, které kamiony běžně musí ujet. Volvo je jednou z automobilek, která vyrábí tahače pro Evropu i Ameriku - a právě tam odhalila novou generaci své vlajkové lodi VNL.
Ta dosavadní byla s facelifty na trhu od roku 2002 a konkurenci přestávala stačit, proto Volvo představilo nový tahač, který je pochopitelně ve všech ohledech lepší než ten předchozí. A největší důraz byl kladen na kabinu, aby řidič měl co nejvíce pohodlí jak při řízení samotném, tak i při odpočinku.
Jak vidno i na obrázcích níže, sloupek řízení je nastavitelný v několika různých osách tak, aby se každému držel volant příjemně. Na volantu je soustředěno co nejvíce ovládacích prvků, aby z něj řidič musel sundávat ruce co nejméně. K dispozici má dva držáky nápojů, které si může přemístit v podélné ose, jak potřebuje, a za nimi je krabice na neotevřené lahve.
Nový je i odkládací prostor na vrchu středové konzole - prý je tu proto, že řada řidičů chce některé věci ukládat právě nahoru na palubní desku. Vanička je pogumovaná, aby v ní věci v zatáčkách příliš necestovaly. Za zmínku stojí také nový přístrojový štít, který není celý digitální, ale pro důležité informace má velký centrální displej. Ty nejdůležitější, jako rychlost, otáčky a různé tlaky a teploty, ale zůstaly na analogových budících.
Nový je také infotainment, jehož funkčnost prý byla výrazně rozšířena. Na obrázcích vidíme systém Apple CarPlay a od Volva víme, že k dispozici je i Android Auto. Sedačky, samozřejmě s vyhříváním i chlazením, mají lepší odpružení a větší ovládací táhla a tlačítka pro snazší použití.
Prostor pro odpočinek je vybaven dvěma postelemi a i člověk s výškou 186 cm má na horním lůžku dost místa nad hlavou, když sedí s nohama svěšenýma dolů. Ve výbavě je i televize, lednička - mezi tahači se 70" (178 cm) dlouhými spacími kabinami je prý největší - a mikrovlnná trouba. A u postelí je dostatek odkládacích prostor na všechno, co by jeden či druhý řidič mohli potřebovat.
Také přibyly zásuvky USB a 12 V pro různé nabíječky a minimálně z dolního lůžka lze kabinu zamknout či odemknout, ovládat ventilaci a klimatizaci a také spustit alarm v případě nouze. Kabina na videu patří verzi VNL 760, spací část je dlouhá právě 70 palců. K mání by měla být ještě verze VNL 860 se 77palcovou (196 cm) dlouhou spací částí, která už poslouží i docela vzrostlým šoférům. Označování interiéru nového Volva VNL za malý hotel na kolech vážně není příliš přehnané.
Ve standardní výbavě je systém autonomního brzdění a zvenčí byla o něco vylepšena aerodynamika. Díky tomu by měla klesnout spotřeba paliva o 1 %. Pod kapotou je motor Volvo D13, řadový šestiválec, který lze mít v různých variantách od 380 do 507 koní výkonu a od 1 966 do 2 508 Nm točivého momentu. Využívá tzv. složeného turbodmychadla - výfukové plyny po roztočení turbíny klasického dmychadla otáčejí ještě jednou turbínou, která je ozubenými koly spojena s klikovou hřídelí motoru. Tento systém jen sám o sobě prý přidává 50 koní a stará se o generování maxima točivého momentu už v 950 otáčkách.
K mání bude i slabší motor D11 anebo silnější Cummins X15, který nabídne až 572 koní. Všechny motory můžou být spojeny s jednou ze tří verzí robotizované převodovky Volvo I-Shift o 12, 13 nebo 14 rychlostech, anebo se šestistupňovým automatem americké značky Allison, a budou k mání v konfiguracích podvozku 4x2, 6x2 a 6x4. Že zůstane jen v Americe, je nepochybné, bohužel. Ale dívá se na něj hezky i těm, kterým tahače zase tak moc neříkají...
Ve Volvu 760 VNL nebude řidiči chybět skutečně vůbec nic, komfort na palubě je pozoruhodný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 9 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry