Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový nejrychlejší diesel světa, nestačí mu ani vrcholné naftové Porsche
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že když už Porsche stvoří výkonný naftový sedan, půjde o nejrychlejší vůz svého druhu na světě. Byl jím, teď už tento titul míří jinam.
Protože nové BMW řady 5 je na trhu od loňska, také Alpina musí provést mezigenerační obměnu. Již v únoru nám tak představila benzínovou B5 BiTurbo, která je neoficiálním BMW M5. Jejích 608 koní umožňuje stovku za 3,6 sekundy, tedy stejně rychle jako mnohé supersporty. Ve srovnání s nimi je ovšem Alpina daleko praktičtější, pořídit si ji nakonec můžete i jako kombi.
Zakrátko navíc dorazí na trh i dieselové provedení D5 S, v jehož případě pohon dostane na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Stejně jako dříve by mělo jít o motor doplněný dvojicí turbodmychadel, zatímco BMW u varianty M550d nabízí hned čtyři. Továrnímu vozu napomáhají v dosažení výkonu 400 koní a 760 Nm točivého momentu, Alpina jde v jednom ohledu dále, v druhém se ale drží zkrátka.
Motor D5 S má výkon 388 koní, maximum točivého momentu 800 Nm. Jízdní dynamika je identická s BMW M550d, tedy alespoň v rámci zrychlení z klidu na stovku, jež sedanu zabere 4,4 sekundy (kombi potřebuje o dvě desetiny více). Nejvyšší rychlost ale již není omezena na obligátních německých 250 km/h, sedan se zvládá rozjet až na 286 km/h, kombi na 283 km/h. Tím se DS 5 stane nejrychlejším sériově vyráběným dieselem světa - dosavadnímu rekordmanovi vezme titul o 1 km/h.
Tato data jsou platná pro verzi s „naším”, tedy levostranným řízením, což platí také pro normovanou spotřebu 6,6 l/100 km (respektive 6,9 l/100 km). Alpina bude vyrábět i pravostranné varianty, u nichž se počítá s tímtéž motorem, jen odladěným na 326 koní a 700 Nm. Akcelerace na stovku u nich stoupla na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost klesla na 275 km/h.
Jen u navýšení výkonu motoru ovšem nezůstalo, Alpina si vzala do parády i podvozek. Ten je patřičně sportovní, přičemž spolupracuje s adaptivními tlumiči a stabilizátory. V jejich případě elektronika vyhodnocuje rychlost vozu, úhel natočení volantu a podélné a příčné zrychlení a dle toho upravuje tuhost každého tlumiče a stabilizátoru individuálně. Mimo to nechybí ani aktivní adaptivní řízení.
Součástí standardu je pohon všech kol, za příplatek v nabídce figuruje i systém řízení všech čtyř kol. Dvacetipalcové ráfky jsou kované a přicházejí v mnohapaprskovém designu, který je pro Alpinu typický. Novinkou jsou pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Ty jsou vyrobeny přímo pro nový model D5 S - proto jejich boky zdobí nápis „ALP“.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě zachování plně digitálního přístrojového štítu, ačkoliv i v tomto ohledu Alpina přichází s jistou změnou. V komfortním módu nabídne klasické kruhové přístroje s modrým pozadím a červenými ručičkami, ve sportovním režimu hlavní slovo přebírají odstíny modré a zelené v kombinaci s digitálními čísly.
Také vzhled prošel úpravou, benzinové i dieselové provedení dostalo oblek šitý dle standardních alpinovských střihů. Zahrnuje čelní splitter a zadní křídlo u kombíku či odtrhovou hranu u sedanu. V nabídce nechybí ani grafické polepy, v kabiny je možné sáhnout po zcela zakázkové variantě disponující stejnou kůží, jaká zdobí i kabiny vozů Rolls-Royce. Na zbylé detaily včetně ceny si musíme ještě pár dnů počkat, neznámých je ale už dnes opravdu minimum...
Nová Alpina D5 S se zatím ukázala jen v náznacích...
...stran motoru se ale od benzinové verze B5 BiTurbo nebude lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry