Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je první Bugatti Chiron pro USA. Bizarnost na zádi skrývá marně
21.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz je umně nafocený tak, aby nebyla příliš vidět, ale je tam. I na oficiálních prezentačních fotkách, kde by tak nějak z podstaty být nemusela.
Nové Bugatti Chiron bylo představeno již loni v březnu, teprve na sklonku roku ovšem automobilka rozjela dodávky zákazníkům. Jako první přišly na řadu lidé z Evropy a arabského světa, a to přesto, že zhruba 30 procent veškerých objednávek připadá na Spojené státy. Pro americký trh ovšem Bugatti potřebovalo dodatečnou homologaci, jenž si vyžádala instalaci nevzhledných nástavců na zadním nárazníku.
Americká legislativa totiž požaduje, aby vůz neutrpěl žádné větší újmy při nehodách v nízkých rychlostech. Musí tak přestát náraz v 5 mílích za hodinu (8 km/h) u čelních partií a respektive při ve 2 mph (3,2 km/h) v případě těch zadních. Masově vyráběná auta se této legislativě postupně přizpůsobila tak, že úprava vnitřní konstrukce není vidět, u výjimečných strojů ale podobné řešení často není technicky proveditelné, a tak nezbývá, než jim na záď či příď přimontovat nástavce, které se o takovou ochranu postarají.
Zákon to nařizující je Američany hojně kritizován, zaveden byl totiž v 70. letech minulého století v důsledku nemalého lobby tamních pojišťoven. Od té doby se samozřejmě konstrukce aut a tedy i bezpečnost výrazně změnila, zákon však setrvává v platnosti. A protože záď prakticky nemá standardní nárazník, muselo k instalaci nevzhledných dílů přistoupit i Bugatti. Nový Chiron tak při pohledu zezadu nevypadá působivě jako evropská verze.
Pozoruhodné je, že automobilka je nechala i na oficiálních fotkách, v jejichž případě se tedy fotograf vynasnažil, aby byly co nejméně patrné. Jenže jsou tam a živé snímky ukáží, že to není nic hezkého. Řešením pro majitele může být je prostě odmontovat, což se ostatně u amerických exemplářů i očekává, byť tím tamní klientela bude riskovat pokutu.
Toliko ale k spornému detailu, nyní se již věnujme samotnému vozu. Ten je určen pro Hezyho Shakeda, amerického podnikatele izraelského původu, jenž stojí za módní značkou Tilly. Ta mu zjevně vydělává nemalé peníze, Shaked je totiž již majitelem Bugatti Veroyn Vitesse L'Or Rouge. Tomuto červenému exempláři přitom přezdivá Hellbug neboli Pekelný brouk, zatímco novinka je pojmenována Hellbee (Pekelná včela).
Za tímto označením stojí žluto-černá karoserie, která odkazuje na jedno z klasických schémat Bugatti. Mimo to vůz zdobí i kola v designu Classique, zatímco dovnitř se nastěhovalo kožené čalounění ctící venkovní barevnou kombinaci. Žlutá přitom dekoruje středy sedadel, spodní část středového tunelu, dveřní panely či dvojitý prstenec, jenž obklopuje sedadlo řidiče i spolujezdce. Mimo to zde pak máme ještě žluté švy.
O motorovém prostoru nejspíše již nemusíme mluvit, zde trůní „standardní“ osmilitrový šestnáctiválec naladěný na 1 500 koní. S tímto agregátem, veškerými poplatky a dovozem přitom Pekelná včela vyšla na 2 998 000 dolarů (cca 66,63 milionu korun). Tato částka ovšem nezahrnuje veškeré tovární příplatky, mezi něž patří venkovní lakování i žluto-černý interiér. Finální účet tak byl ještě o něco vyšší...
První americké Bugatti Chiron se nemohlo ukázat nikde jinde než v Pebble Beach...
...automobilka zároveň přišla i se sadou oficiálních fotek, taktéž z amerického prostředí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda