Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je Škoda Rapid po faceliftu. Teď připomíná koncept Rapid Sport
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodovka má pro letošní Ženevu v zásobě ještě jednu novinku - inovace pro Rapid i Rapid Spaceback. A změn zvnějšku i uvnitř není zrovna málo.
Škodě Kodiaq dvojité čelní světlomety bezesporu sluší, u faceliftu modelu Octavia je to složitější příběh. Designový prvek, který si prosadil Jozef Kabaň, zkrátka rozděluje názory veřejnosti i pár měsíců po svém debutu a nejspíše tomu tak ještě nějakou dobu bude. Proč o tom ale hovoříme? Důvod je prostý, dle předchozích prohlášení značky mělo jít o nové poznávací znamení značky. Nicméně modernizované Citigo jej nedostalo.
Nejinak je tomu u faceliftu Škody Rapid a Rapid Spaceback, jenž se nám virtuálně představuje nyní, naživo pak bude debutovat za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Neznamená to ovšem, že by mladoboleslavská automobilka ponechala příď obou verzí bez povšimnutí. Došlo dokonce i na modifikace hlavních světel, které lze na přání (a tedy za příplatek) doplnit integrovaným pásem diod. Samotné xenony do nabídky přibyly už dříve, tato světla jsou ale jiná, zajímavější a svou spodní linkou dávají vzpomenout na atraktivní koncept Rapid Sport.
Nabídku kromě toho doplňuje asistent, který dle potřeby automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Přitom prý zajišťuje optimální osvětlení silnice a při rychlostech nad 60 km/h zvládá rozeznat (a tomu přizpůsobit i světelný tok) vozy jedoucí před vámi (na vzdálenost až 400 metrů) či před vámi (do vzdálenosti jednoho kilometru). Automatická je pak i aktivace denního svícení.
Změnami prošel rovněž nárazník s modifikovanými mlhovkami, odlišné jsou také koncové lampy, rovněž dostupné s technologií LED. Mimo to se proměnila i nabídka litých kol, která startuje patnáctkami a vrcholí 17palcovým rozměrem. Tím jsme ovšem s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde již podle očekávání nenajdeme 1,2litrový čtyřválec TSI.
Nově se tedy základní motorem stává tříválec 1,0 TSI, který produkuje 70 kW/95 koní nebo 81 kW/110 koní. Tato změna nás netěší, byť díky ní byla odlehčena příď o 10 kilo. Jakékoliv emoce ale nyní necháme stranou a místo toho dodáme, že u slabší varianty Rapid i Rapid Spaceback zrychlí na stovku za 11 s při spotřebě 4,4 l/100 km, u silnější lze počítat s 9,8 sekundami a 4,5 litry.
Zbytek nabídky se již nemění, i nadále je tedy možné počítat s benzinovým motorem 1,4 TSI naladěným na 92 kW/125 koní, či dvěma diesely. Tříválcová jedna-čtyřka přitom dává k dobru 66 kW/90 koní, čtyřválcová jedna-šestka pak 85 kW/116 koní. Zajímavé přitom je, že ačkoliv spotřeba pro obě karosářské varianty zůstává shodná, Spaceback je na stovce vždy o desetinu rychleji než liftback.
Zamířit můžeme do kabiny, kde byly přepracovány kupříkladu výdechy klimatizace, její ovládání či přístroje před řidičem. Nové jsou také dekorační lišty či služby Care Connect, které lze objednat s multimediálním a navigačním systémem Amundsen. Počítat tak lze s automatickým tísňovým voláním, proaktivním servisem či připojením k internetu pomocí hotspotu WLAN.
Zákazníci si mohou také stáhnout aplikaci Connect App, která vám umožní zkontrolovat na dálku zavření oken či dveří nebo stav paliva v nádrži. Kromě toho můžete zadávat povely navigaci či si na mobilním telefonu zobrazit aktuální parkovací polohu. Jistotou je také „zpětný chod“, tedy přenášení aplikací ze smartphonu na obrazovku multimediálního systému.
Se stále větším důrazem kladeným na konektivitu souvisí také dva porty USB v zadní části vozu, třetí pak nechybí na středové konzoli. Opomenuty nebyly ani tradiční Simply Clever prvky, tedy kupříkladu škrabka na led ve víčku palivové nádrže či deštník ve schránce pod sedadlem spolujezdce. A zmínit můžeme i síťový program pro zavazadelník či přenosný koš.
Po stránce bezpečnostní lze již standardně počítat s multikolizní brzdou, dále tu máme Front Assist zahrnující i automatické brzdy či mlhovky s funkcí Corner. Je-li vůz vybaven tažným zařízením, lze si pořídit také stabilizační program přívěsu, který rozšiřuje běžné ESP. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, rozměry či objemy zavazadelníků (550 litrů, respektive 415 u Škody Rapid Spaceback) již zůstávají nezměněny.
Ceny zatím neznáme, modernizované verze obou Rapidů ale bude možné v České republice objednat od dubna, přičemž první vozy dorazí k zákazníkům v průběhu června.
Modernizací prošla Škoda Rapid...
...i Rapid Spacebak. Obě novinky přitom nahrazují 1,2litrový čtyřválec litrovým tříválcem
Řešení iluminované linie světel i celkové pojetí předních světlometů faceliftovaného provedení je zjevně inspirováno konceptem Rapid Sport
Pro připomenutí další fotky Rapidu Sport z roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva