Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je srdce nejrychlejšího Golfu GTI historie, ujede naprosté většině aut
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Formálně vzato je to v tuto chvíli koncept, fakticky ale přesně tohle auto uvidíme v prodeji ještě letos. Výkonu má spoustu, jeho rychlostní výhoda je ale hlavně elektronická.
Před několika málo dny Volkswagen vyrukoval s prvními ilustracemi, jenž se týkaly nového konceptu. Nyní má Golf GTI TCR po premiéře, představit si jej tedy budeme moci do posledního šroubku. Začneme přitom zmínkou o nejvyšší rychlosti, která je standardně omezena na obligátních německých 250 km/h. Nicméně za příplatek je možné omezovač posunout až na 264 km/h, což z této verze dělá nejrychlejší GTI všech dob - dokonce i výkonnější Clubsport S zvládal „pouze“ 260 km/h. Právě díky tomu bude s to ujet naprosté většině i silnějších aut - vozů bez omezovače rychlosti nastaveného na 250 km/h je v prodeji naprosté minimum.
Aktuálně jde přitom o jediný údaj, jenž se týká jízdní dynamiky, a který Volkswagen pustil do světa. Akceleraci z klidu na stovku značka momentálně tají, nicméně existující provedení GTI Performance naladěné na 245 koní zvládá tuto disciplínu za 6,2 sekundy. Novinka pak sice dostala tentýž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude na přední kola přeposílat koní 290. Pod šest sekund tedy stovku dá zcela určitě.
Golf GTI TCR, který názvem odkazuje na závodní speciál s 350 koňmi, je zatím klasifikován jako koncept, nejpozději v závěru letošního roku ovšem dorazí sériové provedení. To se nebude lišit mechanicky, ani vizuálně, což je dobrá i špatná zpráva. Počítat lze totiž s oněmi 290 koňmi, ovšem jejich přenos má dostat na starosti pouze sedmistupňový automat.
Ještě než se s motorovým prostorem rozloučíme, můžeme zmínit točivý moment, který bude vrcholit 370 Nm a s nímž lze počítat již od 1 600 otáček. Stejně jako výkon pak zamíří na přední 18palcová kovaná kola Belvedere, za příplatek ale budete moci sáhnout také po 19palcových ráfcích. V obou případech pak půje počítat s perforovanými brzdovými kotouči a speciálními třmeny a destičkami.
Součástí doplňkové výbavy bude taktéž sportovní podvozek, který může poslat vůz o 20 milimetrů blíže k zemi a jehož součástí budou i adaptivní tlumiče DCC. Volit lze tedy mezi třemi jízdními režimy (Sport, Normal, Comfort). Tím nám ale mechanická proměna končí, přesunout se tedy můžeme k vizuálním novinkám, které jsou spojeny s novými nárazníky, bočními prahy, zadním difuzorem a čelním splitterem.
Povšimnout si můžeme také grafického polepu na bocích, přičemž písmena „TCR“ mají být i u sériového vozu součástí standardu, za vzor včelí plástve ale bude třeba znovu připlácet. To samé platí o nové exkluzivní šedé barvě, kromě ní ovšem bude možné novinku z Wolfsburgu nechat nalakovat bílou, červenou či černou, což jsou pro Golf GTI tradiční odstíny. Kombinovat je lze s kontrastně zbarveno střechou.
Uvnitř se objevují nová sportovní sedadla, která dostala červené středy. Ve stejném odstínu jsou pak ozdobné švy či malý proužek na volantu, který označuje středovou polohu. Ve finále tu pak máme ještě ozdobné lišty dveřních prahů či logo „TCR“, které promítají LEDky na zem při každém otevření dveří. Nic bližšího ale nelze dodat, snad jen odhad ceny, která by neměla překročit milion korun.
Nový VW Golf GTI TCR je zatím klasifikován jako koncept, ještě letos se však podívá do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 9 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis