Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto

Po létech až nepochopitelných výsledků se vítězi volby nejlepších motorů roku konečně staly zase ty, které fascinují a alespoň částečně představují to, po čem zákazníci touží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto

6.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po létech až nepochopitelných výsledků se vítězi volby nejlepších motorů roku konečně staly zase ty, které fascinují a alespoň částečně představují to, po čem zákazníci touží.

Z respektované ankety Motor roku (International Engine of the Year) se v poslední dekádě stala spíše Fraška roku. Opakovaně jsme museli kroutit hlavou nad tím, co byli porotci schopni zvolit za absolutně nejlepší motor na trhu za situace, kdy k mání byly ještě motory opravdu hodné obdivu. Už koncem minulé dekády anketa zamířila směrem k adoraci downsizingu a mezi léty 2011 a 2015 v ní dokonce vítězily jen dvou- a tříválcové agregáty. Ty přitom už z podstaty své konstrukce nikdy nemohou být opravdu dobré a představují pouze důsledek uměle vytvořeného tlaku na snižování zdvihového objemu a počtu válců pohonných jednotek.

Předchozí ročníky nicméně naznačily návrat k racionalitě. Nevíme, co přesně vedlo k obratu za situace, kdy oněch malých motorů jen přibývá a paradoxně jsou stále lepší. Někdo si ale zřejmě uvědomil, že zákazníky nenaučí milovat věci, které milovat nelze a snahou o zlepšení image nikým nežádaných motorů pouze ničí image samotné ankety. Loňský a předloňský ročník tak zvolil za vítěze osmiválcový motor Ferrari 488 GTB, na dalších místech ale stále svítila podivná jména. Letos už to tak není a v celkovém pořadí jsou „na pódiu” jen motory, které jsou dnes v podstatě raritou - objemné víceválce.

Downsizing tak byl poražen nejen v srdcích zákazníků, ale konečně i v myslích těch, kteří jej měli od začátku odsuzovat přinejmenším coby nevhodné univerzální řešení. Jsme za to rádi a výsledky ankety vám letos v jedné kategorii po druhé představíme s neobyčejnou radostí.

Celkové výsledky ankety Motor roku 2018

Celkové výsledky letošního ročníku jasně ukazují změnu uvažování porotců. Nejlepším motorem absolutně se opět stalo bezmála čtyřlitrové twin-turbo Ferrari z modelu 488 GTB, které následuje přeplňovaný třílitr Porsche z modelu 911. Na třetím místě je pak dokonce atmosféricky plněný dvanáctiválec a až na pátém vidíme litrový tříválec Volkswagenu, který je jednookým mezi slepými, více ale nikoli. Kompletní pořadí následuje.


Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 1 - Motor roku 2018 vysledky 01

Nejlepší nové motory roku 2018

Nejlepším důkazem toho, že extrémní downsizing si letos ani neškrtl, jsou ale výsledky v kategorii nových motorů. Mezi nimi totiž neuspěl menší než šestiválcový agregát o objemu 2,9 litru (z Audi RS4), jinak jsou tu krom dalších dvou šestiválců ještě tři osmiválce a jeden dvanáctiválec. V tomto případě opravdu skvělá volba.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 2 - Motor roku 2018 vysledky 02

Nejlepší motory v kategorii do 1 litru

Prckové se letos prosadili jen ve svých kategoriích a v případě „podlitrových” motorů je na vrcholu 1,0 TSI od VW. Dost bodů stále získal litrový EcoBoost od Fordu, ostatní spíše paběrkovali.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 3 - Motor roku 2018 vysledky 03

Nejlepší motory v kategorii od 1 do 1,4 litru

Poslední vítězství ryzího tříválce nastalo v kategorii do 1,4 litru, na vrcholu stanul motor 1,2 turbo od koncernu PSA. Další místa obsadily různé verze jedna-čtyřky TSI od VW.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 4 - Motor roku 2018 vysledky 04

Nejlepší motory v kategorii od 1,4 do 1,8 litru

Tuhle kategorii vyhrál hybrid, nejlepším čtyřválcem jen nový 1,5 TSI od Volkswagenu.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 5 - Motor roku 2018 vysledky 05

Nejlepší motory v kategorii od 1,8 do 2,0 litru

Mezi dvoulitry zavládnul čtyřválcový boxer Porsche z modelu 918, na paty mu ale šlapal už starší motor z nejmenších AMG Mercedesu. Třetí místo má motor Hondy Civic Type-R.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 6 - Motor roku 2018 vysledky 06

Nejlepší motory v kategorii od 2,0 do 2,5 litru

Nový čtyřsetkoňový dvouapůllitr TFSI s pěti válci jasně opanoval kategorii mezi 2 a 2,5 litry zdvihového objemu. „Lepil” se jen větší čtyřválcový boxer Porsche, pozoruhodné je poslední místo dalšího boxeru Subaru WRX STi. Ten už je vážně chvíli za zenitem.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 7 - Motor roku 2018 vysledky 07

Nejlepší motory v kategorii od 2,5 do 3,0 litru

Porsche svá nová turba neodfláklo a bere další vavříny. Zajímavá je druhá pozice už letitého šestiválce BMW z modelů M3 a M4, za pozornost stojí i úspěch vidlicového šestiválce koncernu FCA z ostrých Alf Romeo.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 8 - Motor roku 2018 vysledky 08

Nejlepší motory v kategorii od 3,0 do 4,0 litru

Tady je vítěz jasný, do této kategorie totiž spadá i ten celkový. S velkým odstupem druhý skončil osmiválcový čtyřlitr AMG těsně následovaný nejobjemnějším šestiválcovým, stále atmosféricky plněným boxerem Porsche.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 9 - Motor roku 2018 vysledky 09

Nejlepší motory v kategorii nad 4 litry

Vskutku parádní motory se sešly na vrcholu pořadí objemově „nejtučnější” kategorie. V12 s V10 jako hlavní chody, V8 coby dezert, přát víc si není co.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 10 - Motor roku 2018 vysledky 10

Nejlepší elektrické a „zelené” motory

Skoro se divíme, že tyto dvě kategorie nejsou jednou, ale ta druhá přece jen dává prostor i jiným řešením. V obou každopádně nenašla konkurenci Tesla následovaná BMW.

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 11 - Motor roku 2018 vysledky 11Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 12 - Motor roku 2018 vysledky 12

Nejlepší výkonné motory

I tady je vítěz jasný, neboť je to ten celkový, ani další pořadí nezklame. Motory na pozicích 2 a 3 nemají turba...

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 13 - Motor roku 2018 vysledky 13

Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 14 - Ferrari 488 GTB zive dalsi 44Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 15 - Ferrari 488 GTB zive dalsi 42Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 16 - Ferrari 488 GTB zive dalsi 45Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 17 - Ferrari 488 GTB engine 01Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 18 - Ferrari 488 GTB engine 02Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 19 - Ferrari 488 GTB engine 03Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 20 - Ferrari 488 GTB engine 04Toto jsou nejlepší motory roku 2018. Downsizing konečně dostal co proto - 21 - Ferrari 488 GTB engine 05
Motor Ferrari 488 GTB je opět nejlepším motorem roku absolutně a logicky tedy i vítězem vícero dílčích kategorií. Zajímavé jsou i výsledky na dalších místech

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše