Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto srdce patří druhému nejrychlejšímu sedanu světa, teď jede až 330 km/h
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při představení se pochlubil rychlostí nanejvýš 311 km/h, později ale měl zrychlit. Teď už je to definitivní, díváte se na druhý nejrychlejší sedan světa, Alpinu B7 BiTurbo.
Aktuální Alpina B7 BiTurbo se ukázala již loni v březnu na autosalonu v Ženevě. Rozhodně o ni tedy nemůžeme smýšlet jako o žhavé novince, i když na vlastní oči ji nejspíše vidělo méně lidí než třeba faceliftované Porsche 911, jehož debut proběhl o pár měsíců později. Německá automobilka přitom dosud nabízela pouze verzi s volantem napravo, nyní však míří také na britský trh. Při té příležitosti Alpina zveřejnila novou sadu fotek a také definitivní specifikace.
Překvapivě ovšem v galerii nenajdete snímky vozu s pravostranným řízením, volant je i nadále vlevo. Nicméně nově došlo ke spojení šedého laku karoserie s béžovým interiérem. Zároveň byly definitivně upřesněny technické parametry, které ještě loni v Ženevě zmiňovaly nejvyšší rychlost „jen“ 311 km/h. Nakonec se ovšem B7 BiTurbo rozjede až na 330 km/h, stovku pak pokoří za 3,7 sekundy. Jak se Němcům taková změna podařila, nemáme tušení, naznačovaly ji ale už dřívější zkazky.
Teď je jasné, že nešlo o omyl, překlep, ani nic podobného. Cifra 330 km/h dělá z B7 jeden z nejrychlejších sedanů světa, ještě nedávno by to stačilo na světový primát. Ten teď ale patří ještě o něco rychlejšímu Britovi, je ale třeba dodat, že patrně ne na dlouho - na trhu nevydrží tak dlouho, jak dlouho by tu s námi měla být Alpina.
Zmíněným parametrům může konkurovat také tovární BMW M760Li xDrive, ve výsledku jen v rámci zrychlení. Nejvyšší rychlost mnichovské limuzíny je ale nižší (i s paketem M Driver‘s Package), hmotností pak Alpinu překonává. Pod kapotou totiž hostí 6,6litrový dvanáctiválec naladěný na 610 koní, zatímco B7 BiTurbo pracuje s upraveným 4,4litrovým osmiválcem disponujícím 608 koňmi a shodnými 800 Nm.
Pro někoho samozřejmě dvanáctiválec může být rozhodujícím parametrem. Na druhou stranu je ale zatížen vyšší udávanou spotřebou (12,8 l/100 km vs 10,4 l/100 km) a také cenou. V showroomech mnichovské automobilky totiž necháte minimálně 4 738 500 Kč, zatímco Alpina po vás bude chtít za základní provedení modifikované limuzíny 122 727 EUR, tedy v přepočtu zhruba 3,2 milionu korun.
Kromě již zmiňovaného motoru, který se pyšní speciálně vyvinutými turbodmychadly typu twin-scroll a plnícím tlakem 1,2 baru, je přitom možné za danou sumu počítat s prodlouženým rozvorem nebo pohonem všech kol. Mimo to nechybí ani čtyřzónová klimatizace, ambientní osvětlení, komfortní sedadla, palubní deska potažená kůží, navigace Professional a automatické dovírání dveří.
Specifikace pro britský trh se pak liší v jednom zásadním ohledu - k mání je pouze zadokolka. Ta pak sice disponuje řízením zadních kol a speciální kalibrací posilovače řízení, nicméně v rámci sprintů zaostává za čtyřkolkou i BMW M760Li - na metu 96 km/h se totiž dostane „až“ za rovné čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost se již nemění, cena startuje na vyšších 115 000 GBP (3,36 milionu korun). To nás ale zase tak trápit nemusí, však kdo by si u nás kupoval vůz s volantem „na špatné straně”...
Alpina B7 BiTurbo se ukázala na nové sadě fotek. S levostranným řízením je přitom spárován systém xDrive a stovka za 3,7 sekundy, Britové ovšem dostanou pomalejší a dražší zadokolku. Obě varianty pak dokážou jet až 330 km/h, což stačí na titul druhého nejrychlejšího sedanu světa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch