Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto srdce patří druhému nejrychlejšímu sedanu světa, teď jede až 330 km/h
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při představení se pochlubil rychlostí nanejvýš 311 km/h, později ale měl zrychlit. Teď už je to definitivní, díváte se na druhý nejrychlejší sedan světa, Alpinu B7 BiTurbo.
Aktuální Alpina B7 BiTurbo se ukázala již loni v březnu na autosalonu v Ženevě. Rozhodně o ni tedy nemůžeme smýšlet jako o žhavé novince, i když na vlastní oči ji nejspíše vidělo méně lidí než třeba faceliftované Porsche 911, jehož debut proběhl o pár měsíců později. Německá automobilka přitom dosud nabízela pouze verzi s volantem napravo, nyní však míří také na britský trh. Při té příležitosti Alpina zveřejnila novou sadu fotek a také definitivní specifikace.
Překvapivě ovšem v galerii nenajdete snímky vozu s pravostranným řízením, volant je i nadále vlevo. Nicméně nově došlo ke spojení šedého laku karoserie s béžovým interiérem. Zároveň byly definitivně upřesněny technické parametry, které ještě loni v Ženevě zmiňovaly nejvyšší rychlost „jen“ 311 km/h. Nakonec se ovšem B7 BiTurbo rozjede až na 330 km/h, stovku pak pokoří za 3,7 sekundy. Jak se Němcům taková změna podařila, nemáme tušení, naznačovaly ji ale už dřívější zkazky.
Teď je jasné, že nešlo o omyl, překlep, ani nic podobného. Cifra 330 km/h dělá z B7 jeden z nejrychlejších sedanů světa, ještě nedávno by to stačilo na světový primát. Ten teď ale patří ještě o něco rychlejšímu Britovi, je ale třeba dodat, že patrně ne na dlouho - na trhu nevydrží tak dlouho, jak dlouho by tu s námi měla být Alpina.
Zmíněným parametrům může konkurovat také tovární BMW M760Li xDrive, ve výsledku jen v rámci zrychlení. Nejvyšší rychlost mnichovské limuzíny je ale nižší (i s paketem M Driver‘s Package), hmotností pak Alpinu překonává. Pod kapotou totiž hostí 6,6litrový dvanáctiválec naladěný na 610 koní, zatímco B7 BiTurbo pracuje s upraveným 4,4litrovým osmiválcem disponujícím 608 koňmi a shodnými 800 Nm.
Pro někoho samozřejmě dvanáctiválec může být rozhodujícím parametrem. Na druhou stranu je ale zatížen vyšší udávanou spotřebou (12,8 l/100 km vs 10,4 l/100 km) a také cenou. V showroomech mnichovské automobilky totiž necháte minimálně 4 738 500 Kč, zatímco Alpina po vás bude chtít za základní provedení modifikované limuzíny 122 727 EUR, tedy v přepočtu zhruba 3,2 milionu korun.
Kromě již zmiňovaného motoru, který se pyšní speciálně vyvinutými turbodmychadly typu twin-scroll a plnícím tlakem 1,2 baru, je přitom možné za danou sumu počítat s prodlouženým rozvorem nebo pohonem všech kol. Mimo to nechybí ani čtyřzónová klimatizace, ambientní osvětlení, komfortní sedadla, palubní deska potažená kůží, navigace Professional a automatické dovírání dveří.
Specifikace pro britský trh se pak liší v jednom zásadním ohledu - k mání je pouze zadokolka. Ta pak sice disponuje řízením zadních kol a speciální kalibrací posilovače řízení, nicméně v rámci sprintů zaostává za čtyřkolkou i BMW M760Li - na metu 96 km/h se totiž dostane „až“ za rovné čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost se již nemění, cena startuje na vyšších 115 000 GBP (3,36 milionu korun). To nás ale zase tak trápit nemusí, však kdo by si u nás kupoval vůz s volantem „na špatné straně”...
Alpina B7 BiTurbo se ukázala na nové sadě fotek. S levostranným řízením je přitom spárován systém xDrive a stovka za 3,7 sekundy, Britové ovšem dostanou pomalejší a dražší zadokolku. Obě varianty pak dokážou jet až 330 km/h, což stačí na titul druhého nejrychlejšího sedanu světa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva