Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka chce umocnit své sportovní aktivity separátním oddělení, které by čerpalo inspiraci i zkušenosti na závodních kolbištích.
Na počátku letošního roku Toyota přišla s poněkud překvapivým rozhodnutím, jež se týkalo značky Scion. Ta byla původně stvořena proto, aby ohromila mladé odvážným designem a sportovními výkony, na něž mateřská automobilka běžnou nabídkou příliš nepamatovala. V posledních letech se ale Toyota rozhodla vrátit obě vlastnosti zpět do své nabídky, načež Scionu již nebylo potřeba. Místo toho Japonci ještě více zatoužili po zanechání ještě většího otisku na sportovním poli.
Nově tak značka přemýšlí o transformaci své divize Gazoo Racing, skrze kterou podniká veškeré své kroky v motorsportu, na oddělení, které by mohlo konkurovat zavedeným firmám BMW M a Mercedesu-AMG. Koei Saga, vedoucí této divize a zároveň šéf sekce pohonných ústrojí, uvedl, že „je mým záměrem lépe propojit svět závodů a silničních aut".
V tomto ohledu ostatně Gazoo Racing již nějaké kroky podniká skrze dvě své podznačky GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) a G. První zmíněná v závěru loňského roku pustila do světa limitovanou edici Toyoty GT 86 s aerodynamickým bodykitem s kompozitními panely, jež se podílely na redukci hmotnosti.
Tohoto kupé, které navíc disponovalo výkonem 216 koní, bylo vyrobeno pouze 100 kusů, po všech se jen zaprášilo. Daný úspěch byl samozřejmě více než povzbuzující, stejně jako výsledky, jichž Gazoo Racing dosahuje v závodě 24 hodin Nürburgringu. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že toho chce Toyota využít a expandovat.
Saga si je ovšem vědom nesnází, které jej čekají. „V Evropě je totiž výzva o to větší, že zde máme mnohem větší konkurenci a problémem jsou také ceny. Nicméně již pracuji na tom, abychom měli stejnou značku jako BMW M.“ Uvidíme tedy, co nás v budoucnu čeká. Je přitom možné, že prvním vozem, se kterým Gazoo oficiálně vyrukuje, bude nová Supra.
GRMN se naposledy pochlubilo upravenou Toyotou GT 86. Po pouze 100 kusech se ovšem zaprášilo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva