Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka chce umocnit své sportovní aktivity separátním oddělení, které by čerpalo inspiraci i zkušenosti na závodních kolbištích.
Na počátku letošního roku Toyota přišla s poněkud překvapivým rozhodnutím, jež se týkalo značky Scion. Ta byla původně stvořena proto, aby ohromila mladé odvážným designem a sportovními výkony, na něž mateřská automobilka běžnou nabídkou příliš nepamatovala. V posledních letech se ale Toyota rozhodla vrátit obě vlastnosti zpět do své nabídky, načež Scionu již nebylo potřeba. Místo toho Japonci ještě více zatoužili po zanechání ještě většího otisku na sportovním poli.
Nově tak značka přemýšlí o transformaci své divize Gazoo Racing, skrze kterou podniká veškeré své kroky v motorsportu, na oddělení, které by mohlo konkurovat zavedeným firmám BMW M a Mercedesu-AMG. Koei Saga, vedoucí této divize a zároveň šéf sekce pohonných ústrojí, uvedl, že „je mým záměrem lépe propojit svět závodů a silničních aut".
V tomto ohledu ostatně Gazoo Racing již nějaké kroky podniká skrze dvě své podznačky GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) a G. První zmíněná v závěru loňského roku pustila do světa limitovanou edici Toyoty GT 86 s aerodynamickým bodykitem s kompozitními panely, jež se podílely na redukci hmotnosti.
Tohoto kupé, které navíc disponovalo výkonem 216 koní, bylo vyrobeno pouze 100 kusů, po všech se jen zaprášilo. Daný úspěch byl samozřejmě více než povzbuzující, stejně jako výsledky, jichž Gazoo Racing dosahuje v závodě 24 hodin Nürburgringu. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že toho chce Toyota využít a expandovat.
Saga si je ovšem vědom nesnází, které jej čekají. „V Evropě je totiž výzva o to větší, že zde máme mnohem větší konkurenci a problémem jsou také ceny. Nicméně již pracuji na tom, abychom měli stejnou značku jako BMW M.“ Uvidíme tedy, co nás v budoucnu čeká. Je přitom možné, že prvním vozem, se kterým Gazoo oficiálně vyrukuje, bude nová Supra.
GRMN se naposledy pochlubilo upravenou Toyotou GT 86. Po pouze 100 kusech se ovšem zaprášilo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB