Toyota EV 002 2013 zkusí znovu ovládnout Pikes Peak, má se Loeb obávat?

Elektrická Toyota se opět vrací na Pikes Peak, aby pokořila svůj vlastní loňský rekord. Pro Peugeot a Loeba ale velký důvod k obavám nepředstavuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota EV 002 2013 zkusí znovu ovládnout Pikes Peak, má se Loeb obávat?

7.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota EV 002 2013 zkusí znovu ovládnout Pikes Peak, má se Loeb obávat?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrická Toyota se opět vrací na Pikes Peak, aby pokořila svůj vlastní loňský rekord. Pro Peugeot a Loeba ale velký důvod k obavám nepředstavuje.

Hlavní omezení elektromobilů daná uložištěm jejich energie při závodech na kratší vzdálenost větší problém nepředstavují, a tak je pochopitelné, že se je snaží některé automobilky využít k propagaci svých podobně koncipovaných sériových produktů. Ačkoli je Toyota známá spíše svými hybridy, ve Spojených státech elektrický model RAV4 EV prodává, tudíž pro ni elektromobil na startu nejznámějšího sprintu do vrchu smysl dává.

Japonci se na start podniku Pikes Peak International Hill Climb postavili se speciálem poháněným baterkami už loni, když se za volant Toyoty EV 002 s výkonem 476 koní a točivým momentem 900 newtonmetrů posadil pilot Fumio Nutahara. Byl z toho dosud nejlepší čas v kategorii elektromobilů, neměli bychom ale zapomínat, že trať byla vůbec poprvé vyasfaltována až do cíle, takže těch rekordů padlo více mnohem.

O stavbu vylepšeného letošního stroje se opětovně postarala německá sportovní divize TMG, přičemž platforma i tentokrát pochází od britské společnosti Radical. Auto posílilo o zhruba čtrnáct procent, takže nyní disponuje 544 koňmi a maximálním točivým momentem zvýšeným na 1 200 newtonmetrů, přenášeným na silnici skrze jednostupňovou redukční převodovku.

O napájení elektromotorů se starají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 42 kWh (ekvivalent přibližně 16 litrů benzínu), což bude s největší pravděpodobností z důvodu úspory hmotnosti velmi přesně vypočítaná nejnutnější zásoba energie na necelých dvacet kilometrů dlouhou trasu. Nejvyšší rychlost je omezena na 230 km/h.

Na baterkami vpřed hnané sedadlo se Toyotě podařilo zlanařit devítinásobného šampiona Pikes Peaku Roda Millena, jinak též otce držitele současného absolutního rekordu Rhyse Millena, který jej loni zajel v upraveném Hyundai Genesis Coupe (9:46,164 min.). Nová EV 002 je momentálně v Salisbury v Severní Karolíně, kde lidé od TRD vylepšují její aerodynamiku, aby se i ona mohla 30. června postavit letošnímu horkému favoritovi Peugeotu 208 T16 se Sébastienem Loebem. Proti jeho 875 koním při 875 kg váhy však zřejmě velkou šanci na úspěch nemá.


Toyota EV 002 2013 zkusí znovu ovládnout Pikes Peak, má se Loeb obávat? - 1 - Toyota EV 002 2013
Letošní EV 002 vám zatím můžeme ukázat na jediném obrázku, další přidáme, jakmile budou k dispozici

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše