Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů
28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toyota nabídne ostrou verzi Mark X. Bude mít sportovní podvozek, 321 atmosférických koní na zadních kolech, manuál a cenu pod milion. Jenže ne u nás.
Japonská Toyota ukázala celému světu ostrou a limitovanou edici svého modelu Mark X, na kterou si ale onen celý svět může nechat zajít chuť. Ostrý sedan dostal označení GRMN a spolu s ním také několik vylepšení oproti sériovým verzím Marku X. A jsou docela výrazná - například místo automatického šestikvaltu tu je manuální převodovka o stejném počtu stupňů.
Ta posílá 321 koní a 380 Nm, o tři koně víc než v sérii, na zadní devatenáctipalcová kola přes samosvorný diferenciál Torsen. Do interiéru se dostala sportovní sedadla, černý klavírový lak a červené prošívání. Přibyla střecha z karbonem vyztuženého plastu, která podobně jako u některých emkových BMW posílá těžiště blíž k zemi.
I podvozek doznal změn, je tu sportovní odpružení, vylepšené brzdy a také šasí je údajně na některých místech vyztuženo. Toyoty Mark X GRMN vznikne jen stovka kusů, limit této edice je tedy skutečně hodně nízko, a za každý zaplatí zájemci 5,4 milionu jenů, tedy asi 986 tisíc korun.
Pokud jste o Toyotě Mark X nikdy dříve neslyšeli, vězte, že to je vůz střední třídy zhruba stejně velký jako model Camry, jen s podstatným rozdílem - má motor umístěný vpředu podélně a pohon zadních, příp. všech kol. Pod kapotou jsou dva šestiválce, 318koňový 3,5litr a 203koňový 2,5litr. Standardem je šestistupňová automatická převodovka.
Bohužel, Mark X je k mání jen v Japonsku a Číně, kde se jmenuje Reiz a ostrá verze na tom určitě nic nezmění. Je však dost možné, že by se i v Evropě jako levnější alternativa k BMW a Mercedesům - japonské ceny začínají v přepočtu na 445 tisících korunách - mohla Mark X docela dobře prodávat, zejména s manuálem.
Toyota Mark X GRMN vypadá jako schopný sportovní sedan, jenže si ji užijí jen na dálném východě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva