Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů

Toyota nabídne ostrou verzi Mark X. Bude mít sportovní podvozek, 321 atmosférických koní na zadních kolech, manuál a cenu pod milion. Jenže ne u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů

28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota nabídne ostrou verzi Mark X. Bude mít sportovní podvozek, 321 atmosférických koní na zadních kolech, manuál a cenu pod milion. Jenže ne u nás.

Japonská Toyota ukázala celému světu ostrou a limitovanou edici svého modelu Mark X, na kterou si ale onen celý svět může nechat zajít chuť. Ostrý sedan dostal označení GRMN a spolu s ním také několik vylepšení oproti sériovým verzím Marku X. A jsou docela výrazná - například místo automatického šestikvaltu tu je manuální převodovka o stejném počtu stupňů.

Ta posílá 321 koní a 380 Nm, o tři koně víc než v sérii, na zadní devatenáctipalcová kola přes samosvorný diferenciál Torsen. Do interiéru se dostala sportovní sedadla, černý klavírový lak a červené prošívání. Přibyla střecha z karbonem vyztuženého plastu, která podobně jako u některých emkových BMW posílá těžiště blíž k zemi.

I podvozek doznal změn, je tu sportovní odpružení, vylepšené brzdy a také šasí je údajně na některých místech vyztuženo. Toyoty Mark X GRMN vznikne jen stovka kusů, limit této edice je tedy skutečně hodně nízko, a za každý zaplatí zájemci 5,4 milionu jenů, tedy asi 986 tisíc korun.

Pokud jste o Toyotě Mark X nikdy dříve neslyšeli, vězte, že to je vůz střední třídy zhruba stejně velký jako model Camry, jen s podstatným rozdílem - má motor umístěný vpředu podélně a pohon zadních, příp. všech kol. Pod kapotou jsou dva šestiválce, 318koňový 3,5litr a 203koňový 2,5litr. Standardem je šestistupňová automatická převodovka.

Bohužel, Mark X je k mání jen v Japonsku a Číně, kde se jmenuje Reiz a ostrá verze na tom určitě nic nezmění. Je však dost možné, že by se i v Evropě jako levnější alternativa k BMW a Mercedesům - japonské ceny začínají v přepočtu na 445 tisících korunách - mohla Mark X docela dobře prodávat, zejména s manuálem.


Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 1 - toyota mark x grmn 01Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 2 - toyota mark x grmn 02Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 3 - toyota mark x grmn 03Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 4 - toyota mark x grmn 04Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 5 - toyota mark x grmn 05Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 6 - toyota mark x grmn 06Toyota Mark X GRMN: 321 koní, karbonová střecha a jen 100 vyrobených kusů - 7 - toyota mark x grmn 07
Toyota Mark X GRMN vypadá jako schopný sportovní sedan, jenže si ji užijí jen na dálném východě

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.