Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota oprášila zapomenutou finesu. Toto dnes s ventilací jiné auto nedělá
28.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výdechy ventilace nejsou věc, která by se v autech výrazně měnila a revoluční není ani řešení v novém Crownu. Starší nápad ale oprašuje brilantně.
Tokijský autosalon je v plném proudu a ukazují se na něm novinky jako příští Mazda 3, budou Subaru WRX či Mitsubishi e-Evolution. Ve všech případech jde o koncepty a dnes bude řeč o dalším z nich. Naši pozornost zaujala produkci blízká verze chystané Toyoty Crown, která by se v sériovém provedení měla ukázat někdy v příštím roce. Na český trh se ovšem nepodívá, což je více než škoda.
Novinka dostala modulární platformu TNGA, se kterou má narůst nad stávající - již čtrnáctou - generaci. Očekávat tedy můžeme délku přes 4 885 milimetrů, rozvor pro změnu naroste nad 2 860 mm. To vedle více prostoru v kabině přinese také zlepšení ovladatelnosti a navýšení stability ve vyšších rychlostech. Za tím přitom nestojí jen odlehčení, ale také testy na Nürburgringu.
Spolu s novou technikou dostala koncepční Toyota Crown také agresivnější design, jemuž vévodí rozměrná čelní maska. Společnost jí dělají úzké a do boků zasahující světlomety. Při pohledu z profilu lze odhalit výraznější prolisy i hrany, stejně jako poněkud utopená litá kola. Přepracovány pak byly i koncové lampy, jež mají za úkol hlavně rozbíjet nemalou masu výrazného zadního převisu.
Za opravdu pozoruhodnou finesou ovšem musíme do interiéru, jak ostatně na svém profilu na Facebooku upozornil Mat Watson z Carwow. Ten se do Tokia vydal osobně, přičemž mohl usednout i do Toyoty Crown. A v ní zjistil, že vedle rozměrného centrálního displeje se nacházejí výdechy ventilace, jejichž ovládání mají na starosti elektromotorky, které dokáží i směrovat vzduch zprava doleva a zase zpátky. Tedy v podstatě to, co dělá domácí klimatizace.
Nejde o zcela nový systém, v minulosti byl používán zejména u japonských aut, objevil se ale i v některých modelech Audi z 80. let minulého století. V současnosti je ale překvapivě již nikdo nevyužívá, Toyotě proto musíme za oprášení systému zatleskat. Vzhledem k tomu, že patnáctá generace modelu Crown je konceptem titulována spíše formálně a cestou do série se prakticky nemá změnit, můžeme Japoncům jen závidět. Stejně jako Američanům, ke kterým nová vlajková loď značky rovněž dorazí, v Evropě s ní nepočítejme.
Nová Toyota Crown se představila v Tokiu naživo...
...i na oficiálních fotkách, jenž odhalují otočné výdechy klimatizace, které vám ještě lépe představí Mat Watson na videu výše
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch