Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Supra je zpátky, tohle je její nová generace. Vyzkoušet ji půjde už za měsíc
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neskutečných 16 let nás Toyota napínala s příchodem nástupce legendární Supry. Teď je konečně tady, alespoň jako předprodukční koncept.
Na návrat Toyoty Supra čekáme dlouhých 16 let, výroba čtvrté generace byla ukončena již v roce 2002. Japonská automobilka od té doby leccos slibovala a obdařila nás i pár koncepty, na sériovou verzi ale nikdy nedošlo. Až v okamžiku, kdy Toyota začala na nástupci spolupracovat s BMW, se věci změnily. Vznikne tak nejen nová Supra, ale i třetí generace roadsteru Z4. My se přitom dnes zaměříme právě na japonskou část této dvojice.
Na ženevském autosalonu Toyota představila další koncept, tentokrát ale už blízký sériové výrobě. Ta odstartuje příští rok, přičemž dle nedávného úniku technických dat máme očekávat čtyřválcové a šestiválcové verze. Všechny zatím počítají pouze se spalovacím agregátem, pročež se můžeme ptát, zda dorazí také plug-in hybrid, o kterém se dlouhé měsíce spekulovalo. Aktuálně odhalený koncept ale s nápovědou nepřichází.
Pod názvem Gazoo Racing (nebo také GR) Supra Racing se ukázala studie závodního speciálu s agresivně stylizovaným bodykitem. Jeho dominantou je obří zadní křídlo, kterému dělá společnost mohutný difuzor. Vpředu si pro změnu můžeme povšimnout dlouhé kapoty ozdobené ventilačními otvory, se kterou jsou spárována užší diodová světla. Vše halí bílý lak ozdobený červenočernými grafickými polepy.
Toyota prakticky na veškeré panely karoserie použila kompozitní materiál, ze kterého jsou nárazníky, boční prahy, čelní splitter, zadní difuzor i ono křídlo. Čelní okno i ta boční jsou vyrobena z plastu, což s ohledem na poslání vozu není překvapivé. Nezaskočí nás tedy ani spartánský interiér, do kterého se nastěhovala ochranná klec, vyjímatelný volant nebo závodní skořepina s vícebodovými bezpečnostními pásy.
Tím nám ale nové informace končí, neboť japonská automobilka již jen dále zmínila, že vůz dostane klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Číslice „90“ na dveřích pak odkazuje na historické kódové označení tohoto modelu, jenž si budete moci vyzkoušet již v dubnu. Ovšem pouze virtuálně - GR Supra Racing je součástí nejnovějšího updatu hry Gran Turismo Sport...
Nová Toyota Supra se drží klasické koncepce, jenž počítá s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V sériovém provedení dorazí příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis