Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Supra je zpátky, tohle je její nová generace. Vyzkoušet ji půjde už za měsíc
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neskutečných 16 let nás Toyota napínala s příchodem nástupce legendární Supry. Teď je konečně tady, alespoň jako předprodukční koncept.
Na návrat Toyoty Supra čekáme dlouhých 16 let, výroba čtvrté generace byla ukončena již v roce 2002. Japonská automobilka od té doby leccos slibovala a obdařila nás i pár koncepty, na sériovou verzi ale nikdy nedošlo. Až v okamžiku, kdy Toyota začala na nástupci spolupracovat s BMW, se věci změnily. Vznikne tak nejen nová Supra, ale i třetí generace roadsteru Z4. My se přitom dnes zaměříme právě na japonskou část této dvojice.
Na ženevském autosalonu Toyota představila další koncept, tentokrát ale už blízký sériové výrobě. Ta odstartuje příští rok, přičemž dle nedávného úniku technických dat máme očekávat čtyřválcové a šestiválcové verze. Všechny zatím počítají pouze se spalovacím agregátem, pročež se můžeme ptát, zda dorazí také plug-in hybrid, o kterém se dlouhé měsíce spekulovalo. Aktuálně odhalený koncept ale s nápovědou nepřichází.
Pod názvem Gazoo Racing (nebo také GR) Supra Racing se ukázala studie závodního speciálu s agresivně stylizovaným bodykitem. Jeho dominantou je obří zadní křídlo, kterému dělá společnost mohutný difuzor. Vpředu si pro změnu můžeme povšimnout dlouhé kapoty ozdobené ventilačními otvory, se kterou jsou spárována užší diodová světla. Vše halí bílý lak ozdobený červenočernými grafickými polepy.
Toyota prakticky na veškeré panely karoserie použila kompozitní materiál, ze kterého jsou nárazníky, boční prahy, čelní splitter, zadní difuzor i ono křídlo. Čelní okno i ta boční jsou vyrobena z plastu, což s ohledem na poslání vozu není překvapivé. Nezaskočí nás tedy ani spartánský interiér, do kterého se nastěhovala ochranná klec, vyjímatelný volant nebo závodní skořepina s vícebodovými bezpečnostními pásy.
Tím nám ale nové informace končí, neboť japonská automobilka již jen dále zmínila, že vůz dostane klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Číslice „90“ na dveřích pak odkazuje na historické kódové označení tohoto modelu, jenž si budete moci vyzkoušet již v dubnu. Ovšem pouze virtuálně - GR Supra Racing je součástí nejnovějšího updatu hry Gran Turismo Sport...
Nová Toyota Supra se drží klasické koncepce, jenž počítá s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V sériovém provedení dorazí příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva