Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci se po 17 letech vrací do WRC. Ačkoliv u toho bude řada Finů a 380 koní, s útokem na titul zatím počítat nemáme, se „silniční verzí” ale ano.
Již za měsíc nás čeká start nové sezóny WRC. Očekávat přitom můžeme opravdu velké věci, neboť startovní pole pojede dle nových pravidel, se kterými je spojen vyšší výkon, větší vizuální agresivita a také snad více zábavy pro diváky. Obejít se sice již budeme muset bez Volkswagenu, nicméně na druhou stranu můžeme přivítat Toyotu. Ta se do světového šampionátu vrací po dlouhé 17leté odmlce, přičemž u tohoto restartu nebude chybět kromě řady Finů také nový Yaris WRC.
Hatchback dostal do vínku rozšířené blatníky, obří zadní křídlo a ještě brutálněji vypadající výdechy za zadními koly. V těchto partiích najdeme také difuzor s dvojitou centrální koncovkou výfuku, který dokončuje proměnu zádi k nepoznání. V rámci asfaltových soutěží lze počítat s 18palcovými vícepaprskovými kovanými koly, na šotolinu pak Yaris WRC vyrazí s 15palcovými ráfky.
Pod kapotou bude svou práci odvádět přeplňovaná jedna-šestka naladěná na zhruba 380 koní a 430 Nm točivého momentu, tak velí pravidla. Toyota přitom počítá s tím, že závodní speciál ovlivní silniční hot hatch, který nejspíše dostane označení Toyota Yaris Gazoo. Máme zde tedy jasný důkaz spekulací o založení nové sportovní divize, která propojí motorsport a běžnou nabídku.
Zpět ale k závodní verzi, která počítá s velkou účastí Microsoftu jako technologického partnera. Tato spolupráce je přitom spojena se sdílením informací mezi jednotlivými členy týmu za účelem větší efektivity. Mimo to počítačový gigant vyvinul platformu na analýzu dat. Toyota ale počítá i s dalšími partnery, mezi které patří Michelin, DMG Mori a Panasonic.
Šéfem týmu je Tommi Mäkinen, čtyřnásobný světový šampión, který u vývoje tohoto speciálu stál již od počátku. Zároveň jde o jednoho ze čtyř Finů, kteří se s Toyotou pokusí vystoupat na příčku nejvyšší. Těmi dalšími jsou pak jezdci Juho Hänninen, vycházející hvězda Esapekka Lappi a také někdejší pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala.
Právě posledně zmiňovaný závodník je možná nejdůležitější posilou stáje, neboť dle Mäkinena „konečně máme odezvu na to, kde se nacházíme v porovnání s ostatními týmy. Jeho první komentáře byly pozitivní, ale ano, jsou tu i oblasti, kde se musíme zlepšit. Doufáme proto, že budeme konkurenceschopní a dosáhneme dobrých výsledků.“
S opanováním šampionátu ale šéf týmu momentálně nepočítá, byť některé vyhrané závody nevylučuje. K opravdovému útoku na titul ale má dojít až v roce 2018. Mäkinen totiž dodává, že tým sice během vývoje najel masivní porci testovacích kilometrů, nicméně celý projekt odstartoval teprve letos v dubnu.
„Je to již 17 let, co jsme naposledy soutěžili ve WRC, takže můžete říci, že jsme odpočatí. Nyní jsme ale zpátky,“ potvrzuje slova šéfa týmu prezident automobilky Akio Toyoda. Uvidíme tedy v polovině ledna, jak se stáji povede na prvním podniku, jímž je legendární Rallye Monte Carlo.
Toyota Yaris WRC se ukázala naživo...
Chystaný spřízněný silniční model se zatím ukázal jen na poněkud nejasné ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva