Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic

Toyoty extravagancí obvykle nehýří, tato se ale dalece vymyká. Disponuje spoustou zajímavých a dokonce plně funkčních vychytávek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic

12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyoty extravagancí obvykle nehýří, tato se ale dalece vymyká. Disponuje spoustou zajímavých a dokonce plně funkčních vychytávek.

Newyorský autosalon již pomalu rozevírá své brány, přičemž kromě mnoha nových produkčních modelů se dočkáme i konceptů. Jedním z nich je i Toyota FT-4X, kterou japonská automobilka stvořila v rámci hledání nových nápadů. Těmi chce zaujmout třicátníky, pro které by podobný vůz byl určen. Zajímavé přitom je, že FT-4X je plně funkční a tedy i pojízdný.

O pohonné jednotce se automobilka příliš nerozepisuje, pouze dodává, že pod kapotu by se snadno vešel maloobjemový čtyřválec. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby na nás po jejím otevření vykouklo 1,2litrové turbo. Značka pak naznačuje, že standardně by u takového vozu byla použita automatická převodovka CVT, jež by byla spárována s pohonem předních kol. Koncept ale disponuje systémem 4x4 a redukční převodovkou.

Základem studie je modulární platforma TNGA, kterou známe od produkční Toyoty C-HR. Té je koncept velmi blízký svými rozměry, neboť mu naměříme 4 250 milimetrů na délku, 1 821 mm na šířku a 1 623 mm na výšku. Vzhled je ovšem radikálně jiný, i když také v tomto případě japonská automobilka vsadila na nemalou dramatičnost. Oblé tvary a tuningový styl nahradily hrany a off-roadová vizáž.

U FT-4X najdeme celou řadu zajímavých řešení. Kupříkladu záď lze vyklápět vzhůru, pokud jste v tzv. Outdoorovém režimu. Při volbě módu Urban je víko duální a rozevírá se do stran. Multifunkční je kupříkladu i středová loketní opěrka, která při rozbalení poslouží jako spacák. Dveřní kliky pro změnu připomenou lahve na nápoje, což má taktéž své opodstatnění - ony jimi totiž skutečně jsou.

Zadní okna jsou vyjímatelná, přičemž volit můžete mezi zatmaveným sklem či plechem. Dokonce i audio systém je vyjímatelný, jistě se bude hodit pro venkovní párty. Digitální přístrojový panel stylizovaný jako obrazovku mobilního telefonu, do krytů zpětných zrcátek jsou integrovány kamery GoPro. Vše uzavírají barevné boxy pro zavazadelník.

Za koncept je zodpovědné kalifornské designové centrum japonské značky, které asi dostalo zcela volné pole působnosti. Je jasné, že FT-4X zůstane jen jako koncept a do výroby nezamíří, to ale neznamená, že to není škoda. Pro jinak vesměs nudná auta Toyoty by to byla pořádná vzpruha...


Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 1 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 01Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 2 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 02Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 3 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 03Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 4 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 04Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 5 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 05Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 6 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 06Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 7 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 07Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 8 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 08Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 9 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 09Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 10 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 10Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 11 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 11Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 12 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 12Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 13 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 13Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 14 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 14Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 15 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 15Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 16 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 16Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 17 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 17Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 18 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 18Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 19 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 19Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 20 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 20Toyoty nemusí být nudné, na FT-4X není tuctové skoro nic - 21 - Toyota FT-4X 2017 prvni sada 21
Toyota FT-4X překvapí duálním využitím řady prvků, do sériové výroby ale bohužel nezamíří

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.