Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tuhle krabici dostanete k nejlépe zrychlujícímu autu světa. Co vše skrývá?
3.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
K novému autu obvykle dostanete tak nanejvýš lékárničku a koberečky a nezřídka si za obojí musíte ještě připlatit. K Dodgi Challenger Demon vám přibalí celou bednu věcí navíc.
Dodge Challenger SRT Demon je pro nás auto z jiného světa. Částečně i proto, že my Evropané si nejlépe zrychlující vůz světa standardně koupit nemůžeme, to ale není neřešitelný problém - v nabídce českých dovozců se čas od času nějaký objeví a zrovna teď jeden vidíme s cenou jednoho 3 984 999 Kč, třebaže na našem území nestojí. Vysoké ceny dané obrovským převisem poptávky před omezenou nabídkou jsou druhým důvode, proč Demon působí jako něco zcela mimořádného, tím hlavním je ale nepochybně jeho akcelerace. Stovku (resp. 97 km/h) za 2,3 sekundy dnes nezdolá žádné jiné auto homologované pro veřejné komunikace.
Zadní nápravu pohání kompresorem dotovaný 6,2litrový V8, který má se závodním palivem dosahovat výkonu 852 koní (635 kW) a na „brzdě” už mu v sériovém stavu naměřili i 900 koní. Jen vysokooktanové palivo ale nestačí, auto k němu potřebuje ještě řídicí jednotku a pár dalších vylepšení. Všechny tyhle věci jsou součástí bedny, které majitelé k autu dostanou. Pravda, i ta je za příplatek, automobilka ale říká, že neexistuje prodaný Demon bez ní - koupě vozu by pak skoro nedávala smysl.
Jednu tedy dostali i lidé z tuningové firmy Hennessey a její příchod tamní zaměstnance potěšil asi tak, jak malé děti návštěva Santy. O rozbalení tohoto velkého dárku se s námi naštěstí podělili, takže se můžeme do detailu podívat, co tahle „bedna štěstí” skrývá.
Krabice zaujme už svou bytelností, železnými zámky a plaketkou určující konkrétního majitele i jeho vůz. Po rozbalení pánové našli uvnitř pojízdný hydraulický zvedák, bezdrátový, rázový utahovák šroubů s dobíječkou, momentový klíč, tlakoměr na pneumatiky, mřížku ventilace v blatníku s individuálním popiskem a pytel s nářadím. To je v podstatě nudné nářadí a něco málo navíc, majitelé ji budou milovat kvůli něčemu docela jinému.
Tím hlavním je řídící jednotka pro nejostřejší nastavení hnacího ústrojí, propustnější vzduchový filtr, tlačítko pro volbu vysokooktanového paliva, dva úzké přední disky a krytka otvoru, ve kterém je přichyceno pravé vnější zpětné zrcátko. To všechno je pochopitelně optimalizace pro dosahování maximální možné dynamiky - jen s těmito prvky udělá „démon” stovku za 2,3 sekundy. A pokud se ptáte, co budete dělat se standardními koly, pak krabice obsahuje i pěnové výstelky zavazadlového prostoru, do nichž je můžete uložit.
Podívejte se na to všechno níže i obrazem, je to vážně kouzelná krabice. A vážně se nedivíme, že si ji dosud pořídil každý z kupců Challengeru Demon...
Dodge ke svému Challengeru SRT Demon poskytuje krabici plnou příslušenství pro zlepšení akcelerace vozu na maximum
Zdroj: Hennessey Performance@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 51 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch