TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster

Britové nechystají jen nové silniční kupé, ale i jeho závodní derivát a otevřenou verzi. Pokaždé u toho bude šasí od Gordona Murraye a V8 od Cosworthu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster

21.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové nechystají jen nové silniční kupé, ale i jeho závodní derivát a otevřenou verzi. Pokaždé u toho bude šasí od Gordona Murraye a V8 od Cosworthu.

O znovuzrozené britské automobilce jsme se výrazněji rozepsali na počátku měsíce, kdy TVR zamířilo na londýnský autosalon. Na místo konání přivezlo dokonce i chystanou novinku, ta však možná až překvapivě zůstala po celou dobu skryta pod plachtou. Prohlédnout jsme si tak mohli jen některé oficiální ilustrace, samotný vůz totiž čeká premiéra až v létě před zákazníky. Do Londýna totiž dle nových informací nakonec dorazil jen hliněný model.

Ten ovšem prý věrohodně naznačuje, s čím lze od příštího roku reálně počítat. Značka navíc na kupé, které pod dlouhou přední kapotou počítá s osmiválcem od Cosworthu, přijala již 400 záloh. Samotná pohonná jednotka má přitom produkovat vysoký točivý moment již ve středních otáčkách, v případě výkonu se dočkáme hodnoty přesahující 400 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak má proběhnout pod 4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost přeleze 300 km/h.

Nový majitel značky Les Edgar přitom již uvedl, že zpočátku bude k dispozici kupé v tzv. Launch Edition zahrnující plně karbonové šasí iStream od firmy Gordon Murray Design. Za tuto verzi byste měli dát přibližně 3,4 milionu korun, zatímco standardní provedení odstartuje o 1,2 mil. Kč níže. V jeho případě ovšem uhlíkové komponenty budou v případě zájmu nákladným příplatkem.

Dále Edgar aktuálně uvedl, že posléze by se na trh měl dostat rovněž roadster, se kterým bylo počítáno již od rané fáze vývoje. Tím však zmínky o otevřené verzi končí, pročež se musíme vrátit zpět ke kupé. To nejspíše vzkřísí název Griffith, i když oficiální potvrzení v tomto ohledu chybí. Víme ovšem, že hmotnost vozu by se měla pohybovat okolo pouhých 1 150 kilogramů.

Tohoto působivého čísla TVR dosáhlo nejen díky zmiňovanému karbonovému šasí, ale také s ohledem na fakt, že novinka značky zamíří rovněž na závodní okruhy. Soutěžní speciál byl tak vyvíjen společně se silniční verzí, která oproti předchozím modelům značky bude širší. Tradiční dlouhá kapota a dozadu posazená kapota však budou zachovány.

Mimo to se novinka pochlubí „dvojitou bublinou“ na střeše, jenž taktéž odkazuje na závodní aktivity a nabízí více prostoru pro helmy jezdců. Počítá pak i se zcela novou čelní maskou. Tím nám ovšem informace končí, pročež jen dodáme, že výroba bude realizována ve Walesu a značka aktuálně čeká ještě na 100 zákazníků, než objednávky dočasně pozastaví.


TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 1 - TVR nove ilustrace 2016 01
Chystané TVR se ukázalo na nové neoficiální ilustraci...

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 2 - TVR nove ilustrace 2016 02
...jenž vychází z nově odhalené oficiální retuše šasí

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 3 - TVR London Motor Show 2016 01TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 4 - TVR London Motor Show 2016 02
Posloužit můžeme i předchozími ilustracemi značky...

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 5 - TVR London Motor Show 2016 03TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 6 - TVR London Motor Show 2016 04TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 7 - TVR London Motor Show 2016 05
...stejně jako snímky hliněného modelu zakrytého plachtou na londýnském autosalonu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.