Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyto dvě Alfy potichu skončí bez nástupce. O jednu z nich je neuvěřitelně malý zájem
2.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by portfolio Alfy Romeo bylo bůhvíjak květnaté, přesto se dále zmenší. Při prodejích těchto dvou modelů ale vlastně ani není divu.
Celoevropské prodeje Alfy Romeo MiTo rozhodně nelze nazvat enormními. Na druhou stranu, jelikož tento model přišel na trh v roce 2008 s platformou Fiatu Grande Punto, dá se předpokládat, že vývojové náklady nebyly zrovna enormní. I zhruba tisícovku registrací měsíčně, což je běžný stav za poslední čtyři roky, tak vlastně nelze považovat za vyložený úspěch, prodejní hit to ale zrovna není.
Nepřekvapí tedy informace, ke kterými se dostali kolegové ze španělského Motor.es. Ty hovoří o poměrně brzkém konci tohoto modelu - montážní linky by totiž měly být zastaveny již letos v červenci. Poté již bude možné vybírat pouze ze skladových vozů, než MiTo definitivně zmizí v propadlišti dějin. A jelikož kromě vzhledu tento hatchback nikterak nevyčníval z davu, mnoho lidí kvůli tomu ronit slzy nebude.
Otázkou přitom je, co přijde dále. Alfa Romeo sice několikrát naznačila, že by ráda přišla s nástupcem, ovšem peníze na jeho vývoj chybí; nakonec nové generace se ne a ne dočkat ani Punto. Automobilka tedy nemá k dispozici ani moderní platformu a cokoli specifického by nutně vyústilo ve vysokou prodejní cenu. A v takové chvíli by nové MiTo bylo ještě méně žádané než dosud.
Namísto přímého nástupce by tedy tento model měl dostat nepřímého, a sice crossover. V jeho případě by se platforma hledala již snáze, ostatně Italové by mohli využít základu Fiatu 500X alias Jeepu Renegade. Jelikož by navíc novinka značky vstupovala do nadmíru žádaného segmentu, šlo by vývojové náklady snadněji ospravedlnit. Zda na takový krok ale skutečně dojde, je nyní ve hvězdách.
Přesunout se tedy můžeme opětovně k jistější budoucnosti, která souvisí s koncem dalšího modelu. Tím je Alfa Romeo 4C, která se odjakživa zaměřovala spíše na budování firemního image než na dechberoucí registrace. Nicméně v posledních měsících kupé a roadster padají na úplné dno, zájem je až neuvěřitelně malý - kupříkladu v prosinci 2017 bylo v rámci celé Evropy prodáno jen 18 kusů a letos v únoru jen o pět více.
S tímto počtem se nejspíše již nevyplatí ani ono budování pozitivního obrazu firmy, proto má 4C následovat MiTo do záhrobí. Podle stejného zdroje dojde na exodus rovněž ještě letos, přičemž 108kusová edice Competizione by měla být rozlučkovou sérií. Poté ale již nemá žádné provedení vzniknout, výroba edice 4C Spider Italia tedy přijde na řadu jako první.
Znovu dodáváme, že nejde o oficiální informace, ty ale ani nemají dorazit - španělští kolegové říkají, že oba modely mají nabídku opustit v co největší tichosti. Portfolio Alfy Romeo tak zůstane po letošku tříčlenné, přičemž se můžeme jen ptát, kdy bude přes palubu hozena také Giulietta. Ta se sice prodává zhruba dvakrát lépe než MiTo, ani to ale není žádný zázrak.
Alfu Romeo MiTo čeká brzký konec, z výrobních linek by naposledy měla sjet letos v červenci
Ani model 4C již nečeká dlouhá životní dráha, z nabídky má být vyřazen po smontování 108 exemplářů edice Competizion
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva