Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil vše k novému nejrychlejšímu Ferrari historie. Není to žádné „La” ani „F”
24.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste si mysleli, že LaFerrari bude překonáno až dalším podobným strojem, mýlili jste se. Rychlejší bude už ostrá verze modelu 488, zřejmě GTO.
O příchodu ostřejší verze Ferrari 488 GTB se mluví prakticky od představení standardního kupé. Očekávalo se použití standardního receptu, podle kterého v Maranellu podobná auta připravují. Obvyklé ingredience jsou vyšší výkon, nižší hmotnost a přiostřený vzhled. Stejný recept ale nezaručuje stejný název. Spekulovalo se jak o Speciale tak o novém GTO. Po první z prezentací pro nejvěrnější zákazníky ale můžeme vyplnit skoro všechna bílá místa na mapě.
Začneme u názvu, který jako jedna z mála věcí jasný není. V jeho případě ale bude nejspíše platit druhá varianta a na březnovém autosalonu v Ženevě se tedy pravděpodobně ukáže nové Ferrari 488 GTO. O jeho pohon se postará výrazně přepracovaný 3,9litrový osmiválec twin-turbo, který bude oproti standardní jednotce o podstatných 10 % odlehčen. Zároveň bude i výkonnější, otázkou ale je přesné číslo. Dříve se mluvilo o 720 koních, dnes o „minimálně sedmi stech”.
Ferrari během prezentace uvedlo, že půjde o největší nárůst výkonu oproti dárcovskému vozu. Pokud si uvědomíme, že 488 GTB disponuje 670 koňmi, zdá se být realitou spíše oněch 720 koní. V případě předchozí dvojice 458 Italia/Speciale měl základní model 570 koní, přiostřený dostal o 35 více, zde tedy můžeme počítat minimálně se 40 koňmi navrch.
Dále se novinka pochlubí unikátním zvukovým doprovodem připomínajícím okruhové speciály. Závodní vozy také inspirovaly modifikace karoserie a podvozku. Vzhled byl upraven pro zástavbu prvků aktivní aerodynamiky, které o 20 procent snižují koeficient odporu vzduchu. Dorazit by pak mělo největší množství karbonu, jakým kdy Ferrari ozdobilo model z „normální“ nabídky.
Přeprofilována bude přední kapota, nárazníky či zadní spoiler. Očekávat lze také karbonová kola, jež mají oproti standardním hliníkovým ráfkům ušetřit až 40 procent neodpružené hmotnosti. A aby toho nebylo málo, pak v případě vzpomínaného podvozku lze počítat s tlumiči a pružinami s odlišnou charakteristikou či přenastaveným systémem Sideslip Management.
Zmínit pak můžeme ještě nový software převodovky či zrevidované řízení. A rovněž rychlostní data. V případě zrychlení z klidu na stovku je udáván čas 2,6 až 2,9 sekundy, tedy lepší než u LaFerrari (udávaný slovy „méně než 3 sekundy”), nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 330 km/h. Nejsou to přesná data, u Ferrari jsou to ale obvyklé formulky k definování těchto dat. A vlastně se jim ani nemusíme divit - pro zákazníky to není až tak podstatné, pro ně jde zkrátka o další limitované Ferrari, které musí mít.
Tak či onak před sebou máme nové nejrychlejší nebo přinejmenším nejlépe zrychlující Ferrari historie, i když o něm Italové zřejmě tímto způsobem mluvit nebudou, aby nepodkopali výjimečnost zmiňovaného LaFerrari. Vývoj ale letí vpřed a „běžné” modely značky jsou dnes už také rychlejší než lecjaká „F” či Enzo z dávnější minulosti. 488 GTO bude tím, které se na vrcholu „potravního řetězce” ocitne nyní...
Nové Ferrari 488 GTO bylo nafoceno na privátní prezentaci. Byť mnozí naznačují, že jde o podvrh
Záběry z interní prezentace však již jsou stoprocentně pravé
Zdroj: FerrariPhotoPage@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 4 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 6 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva