Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik pořádně odhalil nový design Hyundai. Z tohoto pohledu vypadá jako 20 let starý
11.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Hodně odvážným směrem se vydávají Korejci už pouhým faceliftem Elantry. Teď můžeme vidět celou novou příď zpříma a nejsme si jisti, jestli je nový designový směr úplně dobrý nápad.
Doplněno 11.7.: Korejská novinka se ukázala na dalších fotkách, které nám její design odhalují ještě lépe. Nedá se přitom říci, že by rozpaky zmizely, možná naopak jich pár přibylo. Zepředu totiž Elantra působí dojmem zcela jiného vozu než při pohledu z boku. A zatímco kapota motoru vypadá jak z minulého století, nárazník se snad až příliš snaží o moderní, poněkud překombinovanou sportovnost.
V případě zadních partií kontroverze mizí, i když si stále nejsme jisti tím, zda před faceliftem Elantra nevypadala lépe. Vybrání pro registrační značku totiž mnohem lépe „rozbíjelo“ víko zavazadelníku a navíc umocňovalo i šířku vozu. Takhle ovšem korejský sedan působí jako vyšší a užší, než ve skutečnosti je. Finální soudy ale budeme vynášet až po spatření oficiální sady, případně kvalitnějších „živých“ fotek.
Aktuálně tak jen dodáme, že na domácím trhu dostane inovovaná Elantra do vínku nový 1,6litrový benzinový motor Smart Stream G. Ten produkuje 123 koní, logicky se tedy obejde bez přeplňování. I to by pomalu mohlo naznačit, že se Hyundai vrací zpátky do minulosti - nicméně zrovna v tomto případě bychom se na značku rozhodně nezlobili. Spárování motoru s automatickou převodovkou CVT už ale tak dobře nezní...
Šestá generace Hyundai Elantra byla světu poprvé představena v září 2015. Za pár týdnů tedy bude slavit třetí výročí, což v asijských reáliích znamená nejvyšší čas na větší facelift. Ten byl před několika málo dny vůbec poprvé nafocen bez maskování, kdy se podařilo v detailu zachytit zejména příď. A snímky to byly docela překvapivé.
Právě přední partie se totiž oproti stávajícímu provedení radikálně liší. Nejsou to žádné drobné retuše, ale úplně nový designový jazyk, který má navíc postihnout všechny další novinky značky. Teď si jej můžeme prohlédnout v širším kontextu, než se ovšem k novince dostaneme, vrátíme se ještě na chvíli o ony tři roky zpátky.
Tehdy byla Elantra ztvárněna podle stylizace zvané Fluidic Sculpture (Tekutá socha). Ve srovnání s předchůdcem zamířila poněkud konzervativnějším směrem, což ale zákazníci oceňují dodnes - letošní prodeje podle všeho výrazně překonají ty loňské. Jakkoliv se americké prodeje teprve nyní dostávají pořádně do tempa, neboť Elantra šesté generace je ve Státech k mání až od února 2016 (úrovně výbavy Value Edition a Sport dorazily ještě později), v rytmu onoho designového jazyka Fluidic Sculpture jede Hyundai aktuálně již sedmým rokem. A proto vlastně není překvapivé, že Korejci chystají změnu a shodou okolností ji odstartují právě faceliftem tohoto sedanu.
Je ovšem třeba říci, že už ony špionážní fotografie opětovné vykročení správným směrem úplně nenaznačily. Ještě více to stvrzuje dvojice uniklých oficiálních snímků, které jsou sice horší kvality, na druhou stranu nám ale zejména příď ukazují v celém kontextu. A zrovna odvázaní z nich nejsme - čelní partie působí jako návrat do minulosti, kdy se Hyundai snaží místo nadčasové elegance spíše šokovat sportovností.
Máme tu tedy téma trojúhelníků, jež je spojeno se hlavními světlomety a mlhovkami (či chromovými dekory) pod nimi. Týká se i nárazníku, respektive jeho rohů. Vše přitom tak trochu působí jako modely Prius či Mirai od Toyoty, jen nikoliv tak futuristicky, ale jak jsme již zmínili, spíše zpátečnicky. Vůbec bychom se tak nedivili, kdy zákazníci před showroomem začali couvat.
Samozřejmě nemá smysl předpovídat budoucnost jen na základě pár fotek. Nicméně zatím nás modernizovaná Elantra zkrátka neoslovila, a to ani v zadních partiích, kde se snaha o zdramatizování grafiky koncových lamp rovněž jeví kontraproduktivně. Aktuálně vůz vypadá mnohem vyšší a užší, než byl a než ve skutečnosti je.
Je tu důvod, proč tak důkladně rozebíráme stylizaci vozu, který se již v evropské nabídce značky nevyskytuje. Jak jsme již uvedli, faceliftovaná Elantra je prvním modelem Hyundai, u kterého se nový designový jazyk objeví. Podobné rysy lze tedy čekat i u zbytku portfolia, možná už při faceiftu hatchbacku, liftbacku a kombíku i30, jenž s Elantrou sdílí mechanický základ.
Nové snímky zatím nejlépe kontroverzní čelní partie
Facelift Hyundai Elantra nás zatím k jásotu příliš nepřesvědčil
Na předchozích snímcích vypadal nový design aspoň odvážně
Pro srovnání Elantra ve svém současném, nutno dodat prodejně velmi úspěšném provedení
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva