Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik z čínské prezentace Škody ukazuje tajemná nová SUV. O co půjde?
21.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výrazné expanzi nabídky SUV se v případě Škody hovoří už chvíli, teď je hotovou věcí. Novinky si zatím vedle dvou Kodiaqů říkají Model Q a K.
Škoda již delší dobu plánuje expanzi crossoverů a SUV. Jde totiž o nejrychleji rostoucí segment trhu, mladoboleslavská automobilka však až do loňského roku mohla zaujmout zákazníky pouze stárnoucím modelem Yeti. Nově tu ovšem máme také velký Kodiaq, který se zatím zdá být velkým prodejním úspěchem a postupně začíná pronikat i do mimoevropských zemí. Tou klíčovou bude Čína, kde bude toto SUV vyráběno lokálně v továrnách konsorcia Shanghai-Volkswagen.
Jde přitom o první část chystaného čtyřlístku, o kterém poněkud tajemně hovoří uniklé obrázky z interní prezentace značky. Zejména Model Q a Model K zní jako něco docela nového, o čem automobilka nechce hovořit ani jménem, troufneme si ale tvrdit, že o zase takové tajemství nepůjde.
Tou druhou novinkou by měla být nová generace Škody Yeti (zde označovaná jako Model K), která si může a nemusí říkat stejně jako dosud (mluví se mj. o novém jméně Karoq). Evropa se s tímto modelem bude moci seznámit nejpozději v září ve Frankfurtu, na největší trh světa by řada mohla přijít o pár týdnů později v rámci Guangzhou Motor Show. Ve srovnání se stávajícím provedením však novinka naroste ve všech ohledech, až na motorový prostor, kde se bude začínat tříválcem 1,0 TSI.
Momentálně je otázkou, zda Čína dostane tytéž pohonné jednotky, s jakými bude nové Yeti k mání v Evropě, právě 1,0 TSI můžeme ale jako „evropskou CO2-specialitu” prakticky vyloučit. Kodiaq Ale dorazil do Asie s prakticky nezměněnou benzinovou částí nabídky, k mání je tedy ve verzích 1,4 TSI i 2,0 TSI. Dieselové motory nejsou čínské klientele k dispozici, ta ovšem místo toho může zvolit provedení 1,8 TSI disponující výkonem 180 koní.
Tytéž pohonné jednotky lze velmi pravděpodobně očekávat také pod kapotou další novinky, jíž bude Kodiaq Coupe. O té kupodivu prezentace hovoří konkrétně a to též vede k tomu, že Model Q neponese jméno Yeti. Buď jak buď, stylová varianta „kouďáku” dostane do vínku pouze pět sedadel a agresivnější styling s výrazněji zkoseným zadním oknem.
Mimo zmíněné dorazí ještě Model Q, pod kterým se - po našem soudu - skrývá to, čemu se jinak říká Škoda Fabia SUV, tedy nejmenší model podobného ražení, jenž by v nabídce značky měl vyplnit mezeru, kterou po sobě zanechá nové větší Yeti. V tom nás utvrzuje pro změnu druhý obrázek z prezentace, který hovoří o „CUV”, tedy crossoveru, řekněme „méně než SUV”. To zmíněný malý model naplňuje, neboť přijde jen s pohonem předních kol a na skutečně si SUV si hlavně bude hrát svým vzhledem.
Mladoboleslavská automobilka tím bude mít ošetřené ty nejdůležitější segmenty trhu, tedy alespoň v Číně. Stále je totiž nejasné, zda Kodiaq Coupe a Fabia SUV budou k mání rovněž v Evropě. Velmi pravděpodobně se tak ovšem stane, koneckonců by se jednalo o prodejní bestsellery. Kromě toho můžeme spekulovat také o překarosování Volkswagenu Teramont/Atlas, o čemž se taktéž mluví.
V tomto případě by se již ale nejspíše jednalo o model zaměřený pouze na čínské zákazníky, jimž bychom mohli více než závidět. Jako jediní by totiž měli k dispozici Škodu osazenou šestiválcovým motorem. To jsou ale zatím jen spekulace. Příchod třech nových SUV je fakt a máme pocit, že víme, o co tu půjde...
Škoda potvrdila chystanou expanzi SUV, do roku 2019 uvede hned čtyři novinky
Škodu Kodiaq Coupe už se pokusila nastínit nejedna ilustrace
Nový Yeti už byl přistižen i při testech pod nánosy kamufláže, ilustrace znovu řekla více
Jak bue vypadat nejmenší SUV značky, můžeme jen spekulovat
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch