Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik z interní prezentace potvrdil hned pět nových VW, všechny na elektřinu
23.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Část z nich už jsme mohli vidět jako koncepty, jejichž sériové verze VW dosud nepotvrdil, další zůstávají skryté pod plachtou. O co půjde?
O elektrické expanzi Volkswagenu se zmiňujeme již hezkých pár měsíců, dosud nám ovšem německá automobilka představila pouze koncepty. O nich řekla, že je hodlá v podobě sériových verzí přivádět na trh od roku 2019, což ale víceméně byla jediná informace, jenž se budoucí dostupnosti týkala - neřekla ani to, jaké ze zmíněných konceptů se dočkají „zhmotnění” a kdy se to přesně stane.. Nyní se ovšem z interní prezentace automobilky dostaly ven informace přesně hovořící nejen o tom, kdy se jednotlivé vozy objeví, ale také kam zamíří.
Jako první dorazí hatchback I.D., který se v koncepční formě ukázal loni v Paříži a je zaměřen striktně na evropské trhy. Volkswagen by přitom měl nabídnout pohonné ústrojí naladěné na 170 koní, jenž by mělo zaručit dojezd zhruba 400 až 600 kilometrů. Samotný vůz pak bude spadat do stejného segmentu jako Golf, který se taktéž objeví s elektrickým pohonem. Oba modely se ale budou lišit vzhledem i platformou.
Volkswagen I.D. bude postaven na modulární architektuře MEB, která je určena také pro zbytek portfolia a jenž byla vyvinuta jen a pouze pro alternativní hnací ústrojí. Disponovat jí tedy bude i provedení I.D. Cross, které je de facto SUV-verzí zmíněného hatchbacku. Dorazit by mělo o zhruba rok později, přičemž kromě Evropy zamíří také do Číny.
Na největší trh světa, stejně jako na Spojené státy, se zaměří i další dva modely I.D. Lounge a I.D. AEROe. Co pod těmito názvy čekat, zatím není jisté, v tomto ohledu aktuálně neexistují ani koncepční vodítka. Nicméně se dá předpokládat, že první variantou bude sedan, neboť tato karosářská verze je ve zmiňovaných zemích populární.
Za druhým názvem by se mohl skrývat i kabriolet, s tím ale příliš nepočítáme. Důvodem je zmiňovaná Čína, kde nejsou příliš oblíbená, na rozdíl od zmiňovaných sedanů, crossoverů či SUV, pakliže nejde o něco jako výjimečný sportovní model. Na druhou stranu, obrys pod kapotou „kupátkoidně“ skutečně vypadá.
Uvidíme tedy kupříkladu v září ve Frankfurtu, zda nás Volkswagen nepřekvapí dalším elektrickým konceptem, který by naznačil další směřování této rodiny. My se proto přesuneme k páté novince, která je moderní verzí legendárního německého mikrobusu. I tento vůz nám přitom na počátku letos v lednu odhalila studie, a sice I.D. Buzz.
S příchodem této trojice máme počítat do roku 2022, přičemž zacílení mikrobusu bude ještě upřesněno. Tím nám informace, jenž lze vyčíst z uniklé prezentace, končí. Zajímalo by nás přitom, proč Volkswagen, pokud skutečně nabídne sportovní elektromobil, nemá v plánu útok dvoudvířka na Evropu, kde by vůz měl nemalé šance.
Odpověď ale nejspíše dříve než v září nedostaneme. Navíc pokud se varianty Lounge a AEROe hodlají zaměřit na Čínu a USA, lze s koncepty počítat spíše až někdy v listopadu, kdy odstartují autosalony v Guangzhou a Los Angeles, kde by přítomnost novinek dávala s ohledem na ono zacílení mnohem větší smysl.
Uniklá prezentace odhaluje detaily elektrické expanze VW
Jako první se ukáže sériová verze konceptu I.D.
I.D. Crozz přijde na řadu jako druhý, přičemž kromě Evropy dorazí také na čínský trh
Zdroj: Groen7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 23 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva