Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik z interní prezentace potvrdil hned pět nových VW, všechny na elektřinu
23.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Část z nich už jsme mohli vidět jako koncepty, jejichž sériové verze VW dosud nepotvrdil, další zůstávají skryté pod plachtou. O co půjde?
O elektrické expanzi Volkswagenu se zmiňujeme již hezkých pár měsíců, dosud nám ovšem německá automobilka představila pouze koncepty. O nich řekla, že je hodlá v podobě sériových verzí přivádět na trh od roku 2019, což ale víceméně byla jediná informace, jenž se budoucí dostupnosti týkala - neřekla ani to, jaké ze zmíněných konceptů se dočkají „zhmotnění” a kdy se to přesně stane.. Nyní se ovšem z interní prezentace automobilky dostaly ven informace přesně hovořící nejen o tom, kdy se jednotlivé vozy objeví, ale také kam zamíří.
Jako první dorazí hatchback I.D., který se v koncepční formě ukázal loni v Paříži a je zaměřen striktně na evropské trhy. Volkswagen by přitom měl nabídnout pohonné ústrojí naladěné na 170 koní, jenž by mělo zaručit dojezd zhruba 400 až 600 kilometrů. Samotný vůz pak bude spadat do stejného segmentu jako Golf, který se taktéž objeví s elektrickým pohonem. Oba modely se ale budou lišit vzhledem i platformou.
Volkswagen I.D. bude postaven na modulární architektuře MEB, která je určena také pro zbytek portfolia a jenž byla vyvinuta jen a pouze pro alternativní hnací ústrojí. Disponovat jí tedy bude i provedení I.D. Cross, které je de facto SUV-verzí zmíněného hatchbacku. Dorazit by mělo o zhruba rok později, přičemž kromě Evropy zamíří také do Číny.
Na největší trh světa, stejně jako na Spojené státy, se zaměří i další dva modely I.D. Lounge a I.D. AEROe. Co pod těmito názvy čekat, zatím není jisté, v tomto ohledu aktuálně neexistují ani koncepční vodítka. Nicméně se dá předpokládat, že první variantou bude sedan, neboť tato karosářská verze je ve zmiňovaných zemích populární.
Za druhým názvem by se mohl skrývat i kabriolet, s tím ale příliš nepočítáme. Důvodem je zmiňovaná Čína, kde nejsou příliš oblíbená, na rozdíl od zmiňovaných sedanů, crossoverů či SUV, pakliže nejde o něco jako výjimečný sportovní model. Na druhou stranu, obrys pod kapotou „kupátkoidně“ skutečně vypadá.
Uvidíme tedy kupříkladu v září ve Frankfurtu, zda nás Volkswagen nepřekvapí dalším elektrickým konceptem, který by naznačil další směřování této rodiny. My se proto přesuneme k páté novince, která je moderní verzí legendárního německého mikrobusu. I tento vůz nám přitom na počátku letos v lednu odhalila studie, a sice I.D. Buzz.
S příchodem této trojice máme počítat do roku 2022, přičemž zacílení mikrobusu bude ještě upřesněno. Tím nám informace, jenž lze vyčíst z uniklé prezentace, končí. Zajímalo by nás přitom, proč Volkswagen, pokud skutečně nabídne sportovní elektromobil, nemá v plánu útok dvoudvířka na Evropu, kde by vůz měl nemalé šance.
Odpověď ale nejspíše dříve než v září nedostaneme. Navíc pokud se varianty Lounge a AEROe hodlají zaměřit na Čínu a USA, lze s koncepty počítat spíše až někdy v listopadu, kdy odstartují autosalony v Guangzhou a Los Angeles, kde by přítomnost novinek dávala s ohledem na ono zacílení mnohem větší smysl.
Uniklá prezentace odhaluje detaily elektrické expanze VW
Jako první se ukáže sériová verze konceptu I.D.
I.D. Crozz přijde na řadu jako druhý, přičemž kromě Evropy dorazí také na čínský trh
Zdroj: Groen7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22