Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba prvotiny „zrádců Tesly“, podívejte se na Atievu Atvus
14.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický sedan dostane do vínku baterie o kapacitě 87 kWh a dva elektromotory, s nimiž stovku dá pod 3 s. Na trh ale hned tak nedorazí.
S výrobci elektromobilů se v poslední době roztrhl pytel. Jedním z nováčků je i firma Atieva, o které jsme se zmínili v polovině července. Tehdy se značka z Kalifornie vytasila s prototypem dodávky, jenž v akceleraci „smázla“ Ferrari California i Teslu Model S. To ve výsledku nebylo až tak překvapivé, neboť kreace zvaná Edna založená na bázi Mercedesu Vito disponovala výkonem 900 koní.
Atieva, za kterou stojí lidé dříve pracující pro Teslu včetně „vysokých šarží”, v daný moment také uvedla, že do výroby dodávka nezamíří. Místo toho slouží jako testovací stolice pro skutečnou firemní prvotinu, jíž bude přímá konkurence pro Model S. Nově odhalená designový nákres pro patentový úřad přitom naznačuje, že očekávat máme pětidveřový sedan s velmi krátkými převisy vpředu i vzadu.
Mimo to si můžeme povšimnout rozšířeného zadního blatníku, který částečně zakrývá i kolo. Tento prvek má přitom napomoci snížit odpor vzduchu a je vždy zdrojem kontroverzí. Stejným směrem nejspíše cílí i absence klik dveří, finální podoba to ale být nemusí - údajně máme tu čest jen s předprodukčním konceptem, který se naplno ukáže na počátku prosince.
Stran designu, který Tesle může konkurovat jen stěží, bychom pod kapotou sedanu nazvaného Atvus měli očekávat stejnou techniku, jaká poháněla i výše zmiňovanou dodávku. Počítat lze tedy s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 87 kWh a dvěma elektromotory o výkonu 900 koní, jenž umožní sprint na stovku pod 3 sekundy.
Kromě toho na palubu zamíří také jistá forma autonomního řízení, byť prozatím je otázkou, co přesně máme očekávat. Automobilka totiž hodlá se sériovým modelem vyrukovat v roce 2018, a to s nemalými ambicemi. V prvním roce by totiž mělo vzniknout 20 tisíc kusů, posléze pak má výroba čítat až 130 000 exemplářů ročně.
Atieva Atvus se ukázala na uniklé patentové ilustraci, předprodukční máme čekat již letos v prosinci
Zdroj: Recode
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB