Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky nové Kie Ceed kombi, působí kupodivu přitažlivěji než hatchback
5.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před ženevskou premiérou vám můžeme poprvé ukázat nové kombík Kie, se kterým brzy zkusí uhranout i české chataře a chalupáře.
Novou generaci Kie Ceed jsme si představit již mohli, zatím však pouze jako hatchback. Krátce před ženevskou premiérou jsou ovšem venku i první snímky kombíku. Ten se stejně jako svůj méně praktický bratříček musí obejít bez apostrofu v názvu, s tím se ale rozhodně dá žít. A co je podle nás podstatnější, agresivnější stylizace venkovních partií nové generace o něco lépe ladí právě ke kombíku než k hatchbacku.
Definitivní verdikt samozřejmě vyřkneme až poté, co obě varianty uvidíme na vlastní oči. Ovšem aktuálně při pohledu na uniknuvší méně kvalitní snímky to vypadá, že kupříkladu výrazný otvor v čelním nárazníku či zadní „kapsy“ jsou v daleko větším souladu s buclatější karoserií. Právě těmito prvky se přitom Ceed SW liší od sesterského Hyundai i30 Kombi, pročež je na vás, který styl vám padne do oka více.
Po stránce technické ovšem nelze mezi sourozenci v rámci korejského koncernu čekat výrazné rozdíly. Zatím jedinou jistotou je přitom v tomto ohledu rozvor 2 650 milimetrů, který je stejný jako u minulé generace. V případě délky pak lze počítat rovněž s 4,6 metry, zatímco šířka bude činit 1,8 metru a výška 1,47 metru. Zavazadelník by přitom mohl pobrat až 1 650 litrů při sklopených zadních sedadlech.
Zamířit můžeme na zcela opačný konec vozu, a sice do motorového prostoru. Tam bude možné volit mezi třemi benzinovými agregáty a jedním dieselem, který dorazí ve dvou naladěních. V obou případech se počítá s objemem 1,6 litru, vůči Hyundai i30 Kombi však bude ta slabší produkovat 115 koní, tedy o pět více. V případě silnější varianty lze čekat koní 136, na výběr bude vždy manuál či automat.
Přesunout se můžeme k „vonnějším výparům“, kde základ nabídky tvoří 1,4litrový atmosférický čtyřválec. Ten produkuje 100 koní, jenž dostane na starosti pouze manuál. S touto převodovkou pak ostatně bude spojen i přeplňovaný litrový tříválec disponující 120 koňmi. Ještě o dvacet více pak bude dávat k dobru 1,4 T-GDI, u kterého bude tak jako u dieselů k mání manuál i dvouspojkový automat.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se Kia bude oproti Hyundai lišit hmotnostně, aerodynamikou či zpřevodováním. Spíše ale počítáme s malým než s velkým odklonem. Dá se proto předpokládat, že i v tomto případě bude nejrychlejší verzí jedna-čtyřka s manuálem, s níž dáte stovku za 9,2 sekundy. Nejnižší spotřebu lze pro změnu čekat u slabšího dieselu, jenž si dle norem řekne o 3,8 l/100 km.
K technice lze dodat ještě příchod nové platformy K3, se kterou i navzdory stejnému rozvoru jako u předchůdce dojde k navýšení prostoru uvnitř. Směrem vzhůru pak Kia zamíří také v rámci materiálů. V případě ergonomie pak nelze čekat odklon oproti hatchbacku, středová konzole posetá relativně větším množstvím tlačítek tak bude otočena k řidiči. Palubku navíc může ozdobit až 8palcový displej.
Tím nám prozatímní příval informací končí. Nejsme si přitom jisti, že se Kia podstatně více rozpovídá přímo na autosalonu. Spíše očekáváme bližší data ke spotřebě, dynamice a především ke konkrétním výbavám až na konci druhého letošního čtvrtletí, kdy novinka zamíří do prodeje. Tak jako u hatchbacku či předchůdce lze přitom i tentokráte počítat se sedmiletou záruční lhůtou.
Nová Kia Ceed se zatím ukázala jen zvenčí. Zatím se přitom zdá být pohlednější...
...než hatchback, který již ukázal i interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch