Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali

Co vám tohle auto připomíná? „Běžnou” 911 Carrera na velkých kolech? Omyl, je to GT3 v převleku za beránka a k tomu i kudla do zad sběratelům 911 R.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali

11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co vám tohle auto připomíná? „Běžnou” 911 Carrera na velkých kolech? Omyl, je to GT3 v převleku za beránka a k tomu i kudla do zad sběratelům 911 R.

Již za pár hodin se oficiálně otevřou brány frankfurtského autosalonu. K vidění bude celá řada novinek, z nichž většinu jsme si už mohli alespoň několika slovy a fotkami představit. Některé ale přece jen zůstávaly zahaleny rouškou tajemství, stejně jako jedna z hvězd stánku Porsche. Odhalena měla být dnes večer nebo zítra dopoledne, jenže internet je internet, tak tu už teď máme první dávku snímků i informací.

Název této novinky je Porsche 911 GT3 Touring Package, což není nic menšího než jakýsi „paket sleeper” pro regulérní model GT3. Také tut variantu totiž pohání čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž byl naladěn na 500 koní a 460 Nm točivého momentu, akorát na to nevypadá. A motor lze se zadními koly propojit pouze šestistupňovým manuálem, automat PDK prý nedostanete ani za příplatek.

Stran toho došlo k eliminaci mohutného zadního křídla, na jehož místo se nastěhoval pouze nepříliš výrazný spoiler. Pokud tedy nesáhnete po křiklavém laku, na první pohled nikdo nepozná, jaký potenciál se skrývá pod kapotou a že toto není jen „obyčejné” Porsche 911 Carrera. I když faktem zůstává, že to není výrazně pomalejší, sprint z klidu na stovku totiž základní varianta kupé ze Zuffenhausenu zvládne za pouhých 4,6 sekundy.

Verze 911 GT3 Touring Package potřebuje na stejnou disciplínu o sedm desetin méně, tedy 3,9 sekundy. Je tak stejně rychlá jako již odhalené provedení s křídlem, vůči němu však poklesla nejvyšší rychlost, a to z 320 na 316 km/h. Nad důvody tohoto poklesu můžeme jen spekulovat, bez křídla by mělo auto klást nižší odpor vzduchu a tím jet rychleji.

Připomíná vám to celé něco? Ano, tohle auto je jako sběrateli ceněná 911 R, nebude lehké najít rozdíly mezi ní a 911 GT3 Touring Package. Je to tak trochu kudla v zádech těch, kteří v případě 911 R spekulovali na růst hodnoty, ale s tím si zřejmě Porsche hlavu nedělá - z leckdy až absurdního růstu cen omezených novinek šéfové firmy nikdy nebyli nadšeni. Výroba této GT3 přitom nijak uměle omezena nebude, třeba s více jak pár tisíci kusy celkem za všechny vyrobené GT3 poćítat nelze.

Dodejme jen, že vůz prošel několika změnami také v interiéru, není však jasné, čeho se týkají. Velmi pravděpodobně však půjde o výčet výbavy a možná i pár specifických prvků. Příplatková výbava se ale již vesměs nemění, i nadále v ní tedy figuruje třeba paket Sport Chrono, keramické brzdy či zdvih přední nápravy. Známa je i cena - provedení Touring Package má v Německu stát stejně jako regulérní Porsche 911 GT3, tedy 152 416 EUR. Pokud tomu tak skutečně je, pak by na českém trhu měla cena startovat na sumě 4 250 000 Kč.


Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali - 1 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 unik 01Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali - 2 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 unik 02Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali - 3 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 unik 03Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali - 4 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 unik 04Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali - 5 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 unik 05
Bez mohutného zadního křídla je nové Porsche 911 GT3 Touring Package tovární sleeper jako vyšitý

Zdroj: Auto Presse

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.