Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už teď nejdražší SUV světa dorazí v ještě rychlejších a luxusnějších verzích. Proč?
6.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nabízíte daleko nejvíce, co lze v tom či onom segmentu koupit, nemáte zdánlivě velkou motivaci hnát se dál. Jenže u Bentley to vidí jinak.
Segment SUV má dnes jediného krále. Stroje jako Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover SVAutobiography či Sport SVR, Maserati Levante nebo Alfa Romeo Stelvio se mohou v rozličných ohledech snažit jak chtějí, ve své celistvosti ale nesahají ani po kotníky Bentley Bentayga. To jako jediné jede přes 300 km/h, má i podobně ohromující zrychlení a luxusním prvky hýří od podlahy po střechu. Je skutečně jen málo ohledů, ve kterých by nacházelo nějakou konkurenci.
Bentley s ním od začátku počítalo jako s „řešením problému příliš levných SUV”, takže má nejen základní cenu startující v místech, kde konkurence končí, ale jako jediné na světě může docela snadno stát přes 10 milionů Kč. Proč a jak, to kdysi jsme probírali podrobně.
Za těchto okolností by člověk čekal, že si pro vůz přijde k dealerům jen hrstka vyvolených, jenže realita je docela jiná. Pro automobilku je příchod Bentaygy doslova požehnáním, bez ní by loňské prodeje zdaleka nebyly rekordní. Letos je zájem o luxusní SUV ještě vyšší - během prvních tří letošních měsíců bylo jen v Evropě prodáno 415 vozů. Meziroční srovnání pro toto období zatím provést nemůžeme, vůz se totiž začal prodávat teprve v březnu 2016. Dodáno přitom v tu chvíli bylo sto exemplářů, tedy o 106 procent méně než letos ve stejný měsíc. Podobně pak rostou i registrace ve zbytku světa.
I proto by automobilka mohla být spokojená a s radostí sklízet, co zasela, volí ale poněkud jiný postup. Šéf značky Wolfgang Dürheimer nově uvedl, že je důležité neusnout na vavřínech, a tak rozhodně nehodlá složit ruce do klína. „Zákazníci, kteří takové vozy nakupují, jsou lační po nejnovějším designu.“ Značce by tak snadno mohla odlákat klientelu chystaná konkurence od Rolls-Royce či Lamborghini.
Proto Dürheimer zmiňuje důležitost derivátů, jenž se v příštích letech objeví. Zatím jsme viděli „jen o něco dražší” Bentaygu Mulliner, přijdou ale i větší speciality. Konkrétní rozhodnutí prý zatím nepadlo, nicméně na stole je především ostřejší provedení GT3 R, které by dostalo více koní (protože co je to 600 koní, že...), agresivnější bodykit a přitvrzený podvozek. Otázkou je pak redukce hmotnosti, nicméně přes dvě tuny se Bentayga dostane tak jako tak.
Pakliže tento záměr projde, verze GT3 R by měla dorazit někdy okolo roku 2019, tedy ve chvíli, kdy se první SUV značky dočká modernizace. Ta je nadmíru důležitá právě kvůli oněm rivalům, kteří půjdou v daném období do prodeje. Bentley by přitom rádo zůstalo na čele pelotonu, k čemuž má napomoci nejen facelift či sportovní verze, ale možná také další derivát, který by pro změnu hrál na ještě luxusnější notu. Co by ovšem v tomto směru chtělo Bentley svému SUV ještě přidat, nemáme tušení.
„Nové varianty jsou pro nás důležité, neboť zákazníkům musíte nabízet vždy jen to nejnovější zboží,“ dodává k tématu Dürheimer a nevylučuje ani příchod varianty kupé. Pokud tedy Bentley chce v rámci prodejů dále růst, musí své portfolio dále rozšířit. A to se netýká jen dalších verzí jeho SUV, ale také zcela nových modelů.
V tomto ohledu jsme již dříve zmiňovali možnost příchodu ostřejšího sporťáku či menšího SUV, rozhodnutí však stále nepadlo. Pokud by ale vše záviselo na šéfovi značky, byl by upřednostněn bratříček Bentley Bentayga. Zda se tak ovšem skutečně stane, to je nyní sporné - produktový plán totiž počítá s novinkou nejdříve v roce 2022.
Aktuálně tak lze jen dodat, že pro letošek Bentley chystá výrazné osvěžení své nabídky, v létě totiž bude představen nový Continental GT. Ten použije platformu druhé generace Porsche Panamera, se kterou se pojí nižší počet kilogramů. Očekávat tedy můžeme působivější jízdní dynamiku i více prostoru v kabině.
Bentley Bentayga je dnes jednoznačně nejluxusnějším, nejvýkonnějším, nejdražším a nejrychlejším SUV světa - z vybavených verzí s karbonovým paketem Styling Pack a cenou i přes 10 milionů Kč to všechno jen čiší
Přesto dorazí ještě výkonnější, rychlejší, luxusnější a dražší verze. Na ilustraci vidíme Bentaygu GT3 R, která se nejspíše stane realitou v roce 2019
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry