Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V pátek začne výroba Tesly Model 3, zbylé typy rázem výrazně zrychlily
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Červencové zahájení výroby Model 3 se zdálo být nepravděpodobné, teď je ale za dveřmi. Nečekejme ovšem, že Tesla začne hned dodávat záplavy aut.
Letošní červenec je pro automobilku Tesla nejdůležitějším měsícem v celé její dosavadní historii. Právě v tomto období se má začít vyrábět nový Model 3, který by měl být prvním dostupným a zároveň přitom stále schopným elektromobilem vůbec. Vše ale samozřejmě závisí na tom, zda se montážní linky v kalifornském Fremontu skutečně rozjedou a pokud, tak co z nich vlastně bude sjíždět. Tesla kvůli dodržení dříve ohlášeného termínu vzala na své bedra nemalá rizika, když kupříkladu vypustila testovací výrobní fázi levnými verzemi obráběcích nástrojů.
Zda se tento vabank značce vyplatí či nikoliv, to je zatím ve hvězdách - nafocené předprodukční exempláře jsou na tom s kvalitou velmi bídně, ale to nemusí nic znamenat. O samotné výrobě ale již mlhavě hovořit nemusíme. Šéf značky Elon Musk na svém účtu na Twitteru oznámil, že očekávaný elektrický sedan prošel všemi povinnými testy o dva týdny dříve, než se čekalo. To znamená, že tento pátek 7. července bude vyroben tzv. SN1 neboli Serial Number 1. Tedy jinými slovy vůbec první sériový exemplář.
Musk mimo to dodal, že dodávky zákazníkům se rozjedou 28. července, přičemž první vozy budou předány během slavnostní ceremonie ve zmiňovaném Fremontu. Nečekejme ale zástupy klientů z řad široké veřejnost - šéf automobilky uvedl, že ještě během celého srpna má být vyrobeno jen něco okolo 100 kusů, takže v červenci půjde o hrstku automobilů, pokud alespoň toto. Toto číslo má ovšem do září vzrůst na 1 500 aut, do prosince letošního roku by pak mělo být vyrobeno na 20 000 vozů. Od příštího roku pak má jít o půl milionu exemplářů ročně. Kvalita prvních vyrobených vozů pak může rozhodnout, zda Teslí bublina splaskne nebo se bude nafukovat dál.
Model 3 dostane baterie o kapacitě 60 kWh, s nimiž zvládne stovku pod 6 sekund. Přesné číslo zatím nebylo oznámeno, nicméně jde o holý základ, přičemž rychlejší verze se jistě časem objeví. I proto nejspíše Tesla přišla s modernizací pro již existující verze Model S a Model X. Oba vozy dostanou hardwarové i softwarové vylepšení, jež má výrazně zredukovat časy potřebné k dosazení mety 96 km/h. Kupříkladu Model S 75 by sprint měl nově zvládat za 4,3 sekundy místo 5,5 s.
Kromě prozatímního základního modelu značky se Tesla podívala také na provedení 75D, které aktuálně zvládne akceleraci za 4,2 sekundy místo 5,2 s. V případě varianty 100D pak máme co do činění s časem 4,1 sekundy místo 4,2. Tím je modernizace sedanu u konce, v případě Tesly Model X tu pak máme zlepšení u verzí 75D (4,9 sekundy místo 6 s) a 100D (4,7 sekundy místo 5,2 s).
Nakolik tyto modifikace ovlivní ceny, zatím není jisté. Nicméně nejde o poslední představenou modernizaci, ta je již spojena pouze s elektrickým crossoverem. Také pro Model X bude nově v nabídce sedmimístná konfigurace interiéru, přičemž zákazníci za tři řady sedadel zaplatí navíc 3 000 USD (cca 69 000 Kč). I nadále ovšem mají k dispozici pětimístné či šestimístné provedení. To je ale z novinek skutečně vše.
Tesla Model 3 se začne vyrábět tento pátek, prý kvalitně. O tom si ale testovací prototypy mohly nechat pouze zdát
V případě interiéru se aktuálně počítá pouze s jednou konfigurací, což značce pomůže urychlit rozjezd výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999