Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Váhá BMW s pohřbem zadního pohonu? Řada 1 překvapivě dostala další facelift
11.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivá modernizace naznačuje, že stávající model by mohl ještě chvíli koexistovat vedle nové předokolky. V to ale spíše jen doufáme.
BMW bylo odjakživa spojováno s pohonem zadních kol, s příchodem systému xDrive tak řada lidí začala mluvit o zpronevěření se historii. Nakonec však tento krok byl akceptován a dopomohl mnichovské automobilce k mnohem vyšším prodejům. Nešlo však o konečnou, dalším tahem bylo představení platformy UKL, jež v základu počítá s poháněnou přední nápravou. A přestože i tentokráte ve výsledku dorazilo více zákazníků, projevy nevole byly daleko razantnější.
Nyní předokolkovou architekturou používá BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer a nová generace X1. Ve všech případech lze tedy u většiny variant sáhnout po zmiňovaném systému xDrive, základ je ovšem stejný. A podle všeho by jej po jedničkovém sedanu, který je aktuálně určen pouze čínskému trhu, měl dostat i hatchback řady 1. Tedy aktuálně vůbec poslední kompaktní hatchback světa, který lze pořídit s pohonem zadní nápravy.
Životní cyklus druhé generace se pomalu začíná chýlit ke svému závěru, ta třetí by na platformě UKL měla dorazit již v příštím roce. Je proto otázkou, co si myslet o druhém, dnes představeném faceliftu řady 1. Na jednu stranu by totiž bylo podivné, kdyby BMW chystalo modernizaci, když by daný model po pár měsících stáhlo z trhu. Objevily se proto spekulace, dle kterých by staré a nové provedení nějakou tu chvíli koexistovalo.
To by se opravdu mohlo stát, BMW by skutečně mohlo přistoupit ke zdvojení nabídky, aby tak otestovalo reakce zákazníků a novinářů na předokolku a ověřilo si, že nová generace může být prodejně úspěšnější než zadokolka. Nicméně pravda nejspíše bude o trochu jinde - v příštím roce totiž sice provedení postavené na platformě UKL představeno být může, nicméně do prodeje se klidně dostane až v roce 2019.
Kariéra faceliftu by se tak protáhla přes rok, což je již dostačující doba k ospravedlnění nákladů. Zvláště když facelift patří hlavně zvenčí do ranku neviditelných - máme tu jen pět nových designů litých kol a paletu barev osvěženou o odstíny Seaside Blue a Sunset Orange. Kromě toho BMW vyrukovalo s edicemi Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a M140i Edition Shadow, které se pyšní černými doplňky.
Interiér se proměnil více, dorazil sem nový přístrojový štít, zrevidovaná středová konzole či odlišný držák na nápoje. Přepracovány byly výdechy klimatizace, sáhnout je možné rovněž po nových dekorech a čalounění nebo celé řadě chromových prvků. Modernizován byl mimo to pak i systém iDrive. Je možné jej mít s až 8,8palcovou dotykovou obrazovkou a a přes WiFi umí obsloužit až deset přístrojů.
Jak tedy sami vidíte, lze mluvit jen o drobném faceliftu a i když také ten je na sklonku života zvláštním krokem, BMW občas takové věci dělá. Lze tedy skutečně předpokládat, že automobilka v příštím roce představí zcela novou řadu 1 s pohonem předních kol, která jako modelový rok 2019 plně zastoupí dosluhující zadokolku, jež se odebere do věčných lovišť. Že nad definitivním pohřbem zadního pohonu alespoň trochu váhá, je spíše naše zbožné přání...
BMW řady 1 prošlo zvenčí neviditelným faceliftem, více se modernizovalo uvnitř. Není proto překvapivé, že mnichovskou zadokolku čeká již jen krátký životní cyklus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 4 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 6 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva