Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké, levné SUV Dacie? Zapomeňte. Automobilka řekla, proč zůstane u Dusteru
7.8.2018 | Petr Prokopec
Už dlouho se mluví o tom, že by Dacia mohla nabídnout další model, kterým by bylo SUV větší než Duster. Teď už je jasné, že se to nestane.
Na úvod si shrňme pár základních faktů. Tak tedy, Duster je nejprodávanějším modelem celé aliance Renault-Nissan. Jen v Evropě má Dacia na kontě za letošní první půlrok 98 858 registrací, tedy o pětadvacet tisíc aut více než za stejné období loňského roku. Dále se tak veze na vlně hladu prakticky po čemkoli připomínajícím SUV, který sama podporuje nízkými cenami.
Bylo tak na místě očekávat, že Dacia zkusí ze své zlatonosné slepice vymámit další vajíčko a nabídne ještě větší SUV, které by zůstalo cenově atraktivní a přitom by bylo až sedmimístné. Takový model by na trhu skoro jistě bodoval, jenže čekat jej nemáme. Šéfka britského zastoupení Dacie Louise O'Sullivan totiž uvedla, že rumunská automobilka takový model nenabídne. Důvod není třeba nijak složitě hledat - automobilka se bojí, že by se s cenou takového vozu dostala nad úroveň toho, co jsou její zákazníci ochotni akceptovat.
Částka potřebná na koupi takového vozu by jistě nestartovala na 259 900 Kč, jako je tomu u Dusteru. Samozřejmě, i s ním můžete vyšplhat o dost výše. Třeba motorizace 1,5 dCi v kombinaci s pohonem všech kol a výbavou Prestige vás vyjde na 448 900 Kč, a to jste ještě nezaškrtli jediný prvek příplatkové výbavy. Dostat se tak lze až ke dvojnásobnou částky potřebné na základní provedení, což ovšem Dacii vyhovuje, na takových vozech vydělává nejvíce.
V přímém kontrastu s tím by byla nabídka většího modelu, a to i za předpokladu, že by Dacia „vyloupila“ sklady francouzsko-japonské aliance. Takový Kadjar totiž užívá již novější platformu CMF, se kterou jsou spojeny vyšší náklady. Kromě toho větší rozměry a vyšší hmotnost vyžadují příchod výkonnějších pohonných jednotek, což se taktéž rovná dalšímu navyšování ceny.
Suma sumárum, takový vůz by zcela jistě startoval někde v okolí 400 tisíc korun, což by zákazníci Dacie možná ještě skousli, mohli by to být ale ti, kteří by si jinak koupili jen vybavenější Duster. A to se firmě nehodí do krámu. Nic většího než Duster tedy zkrátka od Dacie nečekejte, ať už se vám taková představa zamlouvá, nebo ne...
Dacii Duster lze pořídit od 260 tisíc korun, zákazníci ale snadno mohou vystoupat na dvojnásobek této sumy. Značce to vyhovuje, větší model by nakonec jen zredukoval její zisk, i proto nedorazí
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda