Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venku je nový služebák Jamese Bonda, Aston Vantage má být znovu fešný rychlík
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud pro agenta Jejího Veličenstva nepostaví u Astonu znovu něco extra, uvidíme jej v dalším filmu propagovat nový Vantage. Jak se vám líbí?
O Astonu Martin jsme v poslední době mluvili hlavně ve spojitosti s chystaným hypersportem Valkyrie, který by stejně jako třeba Mercedes-AMG Project One měl být jakousi Formulí 1 pro běžné cesty. Jenže Valkyrie je jen pověstnou třešinkou na dortu, hlavní náplní práce jsou běžnější modely. K nim se teď přidala nová generace modelu Vantage. Jak se dalo očekávat, pod jeho dlouhou a nízkou kapotou našel své místo čtyřlitrový osmiválec z produkce AMG.
Do motorového prostoru ale nahlédneme až za moment, nejprve hodíme očkem po exteriéru. Ten si bere inspiraci z modelu Vulcan, stejně jako z bondovského speciálu DB10. Nadčasová elegance dosluhujícího provedení je tedy pryč, na její místo přišla větší agresivita. Z fotogalerie je ale zřejmé, že výsledný dojem hodně ovlivňuje volba barevné kombinace - v tmavém odstínu je to pořád elegantní Aston, v křiklavé žluté spíše bláznivý koncept postavený na značky.
Názory na design jsou ale vždy subjektivní záležitostí, proto přikročme k faktům. Nový Vantage stojí na stejném lepeném hliníkovém šasí jako DB11, dle Britů je však 70 % komponentů unikátních. Při délce 4 465 milimetrů je Vantage kratší než Porsche 911, rozvorem 2 704 mm ovšem německé kupé překonává. Dosaženo toho bylo posunutím kol až do rohů, což ovlivnilo i rozložení hmotnosti 1 530 kg v poměru 50:50 mezi nápravami.
Ještě než zamíříme k již zmiňovanému motoru, jen v rychlosti dodáme, že zadní pomocný rám má Vantage napevno uchycený k šasí, na rozdíl od DB11, jež užívá gumové úchyty. To mělo vylepšit tuhost vozu, s čím je spojeno i větší potěšení pro řidiče. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžnících, vzadu je užíván multilink. Tlumiče jsou aktivní, lze je nastavit do režimů Sport, Sport Plus a Track. Jako první Aston Martin v historii u Vantage najdeme i elektronicky ovládaný diferenciál. Vůz disponuje 20palcovými ráfky s pneumatikami Pirelli P Zero ve všech rozích.
Dostáváme se k pohonné jednotce, tedy čtyřlitrovému osmiválci od AMG. Ten byl naladěn na 510 koní a 685 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu dvou až pěti tisíc otáček. Akcelerace z klidu na stovku vozu osazenému osmistupňovým automatem ZF zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost činí 313 km/h. V příštím roce pak dorazí verze s manuálem, která se zřejmě pochlubí nepatrně horšími hodnotami.
V případě interiéru Aston Martin vsadil na výrazně jinou koncepci, než jakou užíval dosud. \Výsledkem má být dramatičtější vizuální projev, stejně jako zvětšení prostoru pro dvojici cestujících. Kvůli němu má prý volant zploštělou spodní část a ze stejného důvodu byl kvůli úspoře místa vytvarován do trojúhelníku vytvarován i středový tunel hostící tlačítka pro ovládání převodovky. Zmínit musíme záplavu kůže a Alcantary, jimž společnost mohou dělat příplatkové karbonové dekory či standardní osmipalcový displej multimediálního systému.
Na domácím trhu novinka startuje na částce 120 900 GBP (cca 3 482 500 Kč), v sousedním Německu je k mání od 154 000 Eur (3 937 500 Kč). Objednávky je možné začít sepisovat již nyní, první exempláře ke svým majitelům dorazí ve druhém čtvrtletí příštího roku.
Oficiální fotogalerie nového Astonu Martin Vantage 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis