Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant
12.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sedan Henrika Fiskera se zbavil hybridního ústrojí ve prospěch 6,2litrové přeplňované jednotky a 647 koní. Stojí však dvakrát více než dříve.
Již včera jsme zmínili, že se detroitské výstaviště Cobo Center má stát místem premiéry finální verze reinterpretace hybridního Fiskeru Karma. Skutečně se jím stalo, příjmením svého duchovního otce se ale nyní chlubí jen částečně, neboť do prodeje zamíří pod názvem Destino. Pokud v něm marně hledáte jméno dánského designéra, pak vás odkážeme na samotnou automobilku VLF Automotive. Henrik Fisker je totiž nově její součástí jakožto šéf produktové strategie (a samozřejmě i designu), přičemž se skrývá za písmenem „F“.
Poněkud neobvyklý koloběh života jsme však již zmínili v předchozím článku, nyní se tak budeme věnovat pouze samotnému vozu. Ten se po stránce vizuální vůči originální verzi proměnil velmi malou měrou, načež jsou jeho kořeny více než patrné. Zásadní změnu lze vysledovat v motorovém prostoru, kde již nenajdeme kombinaci dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. Místo toho můžeme přivítat 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.
Pod kapotou modelu Destino dává pohonná jednotka 647 koní v 6 500 otáčkách a 819 Nm točivého momentu při 3 800 ot./min. Přenos veškerého výkonu na zadní kola dostala na starosti automatická převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) pokoří čtyřmístný a čtyřdveřový sedan za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na hodnotě 322 km/h.
Jakkoliv jsou tato data působivá, je tu jeden sporný bod, a tím je hmotnost. Destino se sice zbavilo hybridního ústrojí a tedy těžkého paketu baterií, nicméně setrvalo u hliníkové karoserie a prostorového rámu. Člověk by tedy čekal muší hmotnost, nicméně 4 988 milimetrů dlouhý, 1 986 mm široký a 1 330 mm vysoký vůz váží nemalých 1 950 kg. Prcek to není, přesto by nás zajímalo, kde ona kila nabral.
Tisková zpráva bohužel žádné konkrétní informace v tomto ohledu nezmiňuje, místo toho tu máme fakta o příplatkové karbonové střeše a 22palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu. Mimo to mohou zákazníci vybírat z velkého množství barev karoserie a nemalé selekce koženého čalounění. Zda však dekory budou z recyklovaného dřeva jako dříve, to je opět otázkou.
Ve výsledku zde tak máme výkonný a pohledný sedan, který ovšem není ničím průlomový. Jeho cena však vůči původnímu hybridu narostla takřka dvojnásobně na 229 000 USD (cca 5,695 mil. Kč). To je opravdu nemalá suma, a tak se můžeme oprávněně ptát, zda druhá životní dráha Fiskeru Karma bude úspěšnější než ta první. A to i za předpokladu, že jeho tvůrce podepíše každý kus. Tuhle otázku ale odpoví jedině čas...
VLF Destino je znovuzrozeným Fiskerem Karma. Namísto hybridního ústrojí se chlubí osmiválcem, jeho cena oproti dřívějšku narostla takřka dvojnásobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda