VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant

(+ video) Sedan Henrika Fiskera se zbavil hybridního ústrojí ve prospěch 6,2litrové přeplňované jednotky a 647 koní. Stojí však dvakrát více než dříve.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant

12.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Sedan Henrika Fiskera se zbavil hybridního ústrojí ve prospěch 6,2litrové přeplňované jednotky a 647 koní. Stojí však dvakrát více než dříve.

Již včera jsme zmínili, že se detroitské výstaviště Cobo Center má stát místem premiéry finální verze reinterpretace hybridního Fiskeru Karma. Skutečně se jím stalo, příjmením svého duchovního otce se ale nyní chlubí jen částečně, neboť do prodeje zamíří pod názvem Destino. Pokud v něm marně hledáte jméno dánského designéra, pak vás odkážeme na samotnou automobilku VLF Automotive. Henrik Fisker je totiž nově její součástí jakožto šéf produktové strategie (a samozřejmě i designu), přičemž se skrývá za písmenem „F“.

Poněkud neobvyklý koloběh života jsme však již zmínili v předchozím článku, nyní se tak budeme věnovat pouze samotnému vozu. Ten se po stránce vizuální vůči originální verzi proměnil velmi malou měrou, načež jsou jeho kořeny více než patrné. Zásadní změnu lze vysledovat v motorovém prostoru, kde již nenajdeme kombinaci dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. Místo toho můžeme přivítat 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.

Pod kapotou modelu Destino dává pohonná jednotka 647 koní v 6 500 otáčkách a 819 Nm točivého momentu při 3 800 ot./min. Přenos veškerého výkonu na zadní kola dostala na starosti automatická převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) pokoří čtyřmístný a čtyřdveřový sedan za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na hodnotě 322 km/h.

Jakkoliv jsou tato data působivá, je tu jeden sporný bod, a tím je hmotnost. Destino se sice zbavilo hybridního ústrojí a tedy těžkého paketu baterií, nicméně setrvalo u hliníkové karoserie a prostorového rámu. Člověk by tedy čekal muší hmotnost, nicméně 4 988 milimetrů dlouhý, 1 986 mm široký a 1 330 mm vysoký vůz váží nemalých 1 950 kg. Prcek to není, přesto by nás zajímalo, kde ona kila nabral.

Tisková zpráva bohužel žádné konkrétní informace v tomto ohledu nezmiňuje, místo toho tu máme fakta o příplatkové karbonové střeše a 22palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu. Mimo to mohou zákazníci vybírat z velkého množství barev karoserie a nemalé selekce koženého čalounění. Zda však dekory budou z recyklovaného dřeva jako dříve, to je opět otázkou.

Ve výsledku zde tak máme výkonný a pohledný sedan, který ovšem není ničím průlomový. Jeho cena však vůči původnímu hybridu narostla takřka dvojnásobně na 229 000 USD (cca 5,695 mil. Kč). To je opravdu nemalá suma, a tak se můžeme oprávněně ptát, zda druhá životní dráha Fiskeru Karma bude úspěšnější než ta první. A to i za předpokladu, že jeho tvůrce podepíše každý kus. Tuhle otázku ale odpoví jedině čas...


VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 1 - VLF Destino 2016 01VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 2 - VLF Destino 2016 02VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 3 - VLF Destino 2016 03VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 4 - VLF Destino 2016 04VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 5 - VLF Destino 2016 05VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 6 - VLF Destino 2016 06VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 7 - VLF Destino 2016 07VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 8 - VLF Destino 2016 08VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 9 - VLF Destino 2016 09VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 10 - VLF Destino 2016 10VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 11 - VLF Destino 2016 11VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 12 - VLF Destino 2016 12VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 13 - VLF Destino 2016 13VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 14 - VLF Destino 2016 14VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 15 - VLF Destino 2016 15VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 16 - VLF Destino 2016 16VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 17 - VLF Destino 2016 17

VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 18 - VLF Destino 2016 18VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 19 - VLF Destino 2016 19VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 20 - VLF Destino 2016 20VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 21 - VLF Destino 2016 21VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 22 - VLF Destino 2016 22VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 23 - VLF Destino 2016 23VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 24 - VLF Destino 2016 24VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 25 - VLF Destino 2016 25VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 26 - VLF Destino 2016 26VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 27 - VLF Destino 2016 27VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 28 - VLF Destino 2016 28VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant - 29 - VLF Destino 2016 29
VLF Destino je znovuzrozeným Fiskerem Karma. Namísto hybridního ústrojí se chlubí osmiválcem, jeho cena oproti dřívějšku narostla takřka dvojnásobně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.