Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VLF Destino: znovuzrozená Karma s motorem V8 je hotová, stojí ale majlant
12.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sedan Henrika Fiskera se zbavil hybridního ústrojí ve prospěch 6,2litrové přeplňované jednotky a 647 koní. Stojí však dvakrát více než dříve.
Již včera jsme zmínili, že se detroitské výstaviště Cobo Center má stát místem premiéry finální verze reinterpretace hybridního Fiskeru Karma. Skutečně se jím stalo, příjmením svého duchovního otce se ale nyní chlubí jen částečně, neboť do prodeje zamíří pod názvem Destino. Pokud v něm marně hledáte jméno dánského designéra, pak vás odkážeme na samotnou automobilku VLF Automotive. Henrik Fisker je totiž nově její součástí jakožto šéf produktové strategie (a samozřejmě i designu), přičemž se skrývá za písmenem „F“.
Poněkud neobvyklý koloběh života jsme však již zmínili v předchozím článku, nyní se tak budeme věnovat pouze samotnému vozu. Ten se po stránce vizuální vůči originální verzi proměnil velmi malou měrou, načež jsou jeho kořeny více než patrné. Zásadní změnu lze vysledovat v motorovém prostoru, kde již nenajdeme kombinaci dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. Místo toho můžeme přivítat 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.
Pod kapotou modelu Destino dává pohonná jednotka 647 koní v 6 500 otáčkách a 819 Nm točivého momentu při 3 800 ot./min. Přenos veškerého výkonu na zadní kola dostala na starosti automatická převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) pokoří čtyřmístný a čtyřdveřový sedan za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí na hodnotě 322 km/h.
Jakkoliv jsou tato data působivá, je tu jeden sporný bod, a tím je hmotnost. Destino se sice zbavilo hybridního ústrojí a tedy těžkého paketu baterií, nicméně setrvalo u hliníkové karoserie a prostorového rámu. Člověk by tedy čekal muší hmotnost, nicméně 4 988 milimetrů dlouhý, 1 986 mm široký a 1 330 mm vysoký vůz váží nemalých 1 950 kg. Prcek to není, přesto by nás zajímalo, kde ona kila nabral.
Tisková zpráva bohužel žádné konkrétní informace v tomto ohledu nezmiňuje, místo toho tu máme fakta o příplatkové karbonové střeše a 22palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu. Mimo to mohou zákazníci vybírat z velkého množství barev karoserie a nemalé selekce koženého čalounění. Zda však dekory budou z recyklovaného dřeva jako dříve, to je opět otázkou.
Ve výsledku zde tak máme výkonný a pohledný sedan, který ovšem není ničím průlomový. Jeho cena však vůči původnímu hybridu narostla takřka dvojnásobně na 229 000 USD (cca 5,695 mil. Kč). To je opravdu nemalá suma, a tak se můžeme oprávněně ptát, zda druhá životní dráha Fiskeru Karma bude úspěšnější než ta první. A to i za předpokladu, že jeho tvůrce podepíše každý kus. Tuhle otázku ale odpoví jedině čas...
VLF Destino je znovuzrozeným Fiskerem Karma. Namísto hybridního ústrojí se chlubí osmiválcem, jeho cena oproti dřívějšku narostla takřka dvojnásobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry