Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu

Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu

1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.

Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.

První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.

S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.

Koncept je 3,99 m dlouhý, 1,75 m široký a 1,70 m vysoký. Rozvor náprav je 2,62 m (o 4 cm více než Golf), zajímavý je rozchod 1,50 m. O jeho pohon se stará elektromotor umístěný pod krátkou přídí, jehož výkon je 85 kW a točivý moment 260 Nm. Zrychlení z 0 na 100 trvá 11,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena 140 km/h. Zarážející je údaj o hmotnosti použitých litium-iontových baterií, které mají poskytnout dostatek „šťávy” na ujetí 300 km. Jsou umístěny pod plochou podlahou a váží 1 450 kg. Otázkou je, kolík pak váží celý automobil. Odhadujeme nejméně závratných 2,5 tuny... V případě, že se Volkswagen rozhodne pro výrobu, je možno elektromotor nahradit konvenčními jednotkami o objemu 1,0 - 1,4 l.

Interiér vozu je velmi jednoduchý a zaujme snad jen ovládání audiovizuálního systému prostřednictvím vyjímatelného iPadu.

Vůz se pochopitelně představí dnes v Ženevě a zajistíme pro vás i jeho poněkud živější než studiové fotografie.


Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 1 - volkswagen-bulli-koncept-2011-01Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 2 - volkswagen-bulli-koncept-2011-02Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 3 - volkswagen-bulli-koncept-2011-03Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 4 - volkswagen-bulli-koncept-2011-04Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 5 - volkswagen-bulli-koncept-2011-05Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 6 - volkswagen-bulli-koncept-2011-06Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 7 - volkswagen-bulli-koncept-2011-07Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 8 - volkswagen-bulli-koncept-2011-08Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 9 - volkswagen-bulli-koncept-2011-09Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 10 - volkswagen-bulli-koncept-2011-10Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 11 - volkswagen-bulli-koncept-2011-11Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 12 - volkswagen-bulli-koncept-2011-12Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 13 - volkswagen-bulli-koncept-2011-13
Koncept Volkswagenu Bulli

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.