Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E
3.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci dnes elektromobilitu propagují více, než ji v brzké budoucnosti mohou reálně použít, přesto má mít Gen.E z nového Golfu ukazovat leccos.
Pro Volkswagen je dnes Alfou i Omegou elektromobilita, tedy alespoň na oko. Ve skutečnosti víme, že jeho motory brzké budoucnost zase tak elektrické nebudou, firma ale potřebuje vylepšit svou image pošpiněnou dieselovým skandálem. Bez alternativních druhů pohonu nejde, a tak v poslední době vytahuje jeden nový elektrický projekt za druhým.
My si dnes můžeme představit vývojový prototyp Gen.E, která má dle tvrzení samotné značky napovědět, jak bude vypadat příští generace aut „navržených pro jízdu na velkou vzdálenost při zachování maximální efektivity a disponujících dojezdem více než 400 kilometrů“. Tedy jinými slovy, máme tu pohled na elektromobil z nepříliš vzdálené budoucnosti, který dostal docela konvenční tvary.
Vpředu se vůz pyšní hned dvojicí zdířek pro dobíjení. To bude možné jednak doma, skrze třífázové dobíječky, či na cestách přes ultra-rychlé veřejné stanice. Kromě toho Volkswagen pracuje také na mobilních dobíjecích robotech, kteří by mohli sloužit v podzemních garážích. V nich tedy nebude třeba budovat stojany či desky indukčního dobíjení, místo toho veškerou potřebnou činnost odvedou právě roboti.
Zpět ale k samotnému prototypu Gen.E, který dostal základní tvary i pojetí některých detailů připomínající to, co čekáme od nového Volkswagenu Golf. Spodní část nárazníku je domovem pro řadu radarů a senzorů, zatímco kamera se nastěhovala za čelní okno. Je tedy nepochybné, že kromě elektrického pohonu dostane hatchback budoucnosti Volkswagenu také nějakou formu autonomní řízení, ale to dnes nepřekvapí.
Od přídě se můžeme přesunout k bokům, jimž dominují vzhůru výklopné dveře. Dále si pak všimněte svažující se střešní linie od středového sloupku směrem k zádi, jenž spolu s křídlem tvoří aerodynamicky optimalizovanou přítlačnou plochu. Novinka tedy nedisponuje jen nízkým koeficientem odporu vzduchu, ale též sportovními ambicemi.
Volkswagen taktéž dodává, že prototyp Gen.E sedí na odlehčené architektuře, která byla navržena tak, aby nabídla maximální bezpečnost, a to nejen posádce, ale také bateriím. Ty přitom poskytují životadárnou energii optimalizovanému elektromotoru. Tím nám ale oficiální informace končí, žádná bližší či konkrétní data Volkswagen aktuálně neposkytl.
Ze zákulisí ale víme, že Gen.E má sloužit i jako náznak podoby osmé generace Golfu. Ta slibuje právě o něco ostřejší tvary, lepši aerodynamiku a efektivnější pohonné ústrojí spojené s 48voltovým elektrickým obvodem. Čistě elektrická verze ale bude jen „do počtu”, hlavní slovo bude mít nová evoluce motorů TSI a TDI, pro něž má být spotřeba 3,5 litru stropem, nikoli nejnižším dosažitelným číslem...
Volkswagen odhalil prototyp Gen.E, který má naznačovat podobu i část techniky nové generace Golfu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva